ابزار نوشتن از گذشته تا کنون

خط را می توان یکی از مهم ترین اختراعات بشر دانست؛ اختراعی که سبب انتقال اطلاعات شده و کار ما انسان ها برای ارتباط با یکدیگر را راحت می سازد. از بدو تاریخ تا به امروز، انسان ها روش های بسیار متفاوتی را برای رد و بدل کردن اطلاعات در میان خود، به کار برده اند.
آیا می توانید جهانی را بدون خط تصور کنید؟ اگر در تصور چنین جهانی نا موفق هستید؛ در نتیجه باید اهمیت نوشت افزار و ابزار نوشتن را نیز به خوبی درک کرده و بدانید که بدون وجود نوشت افزار هایی همچون مداد یا حتی تخته وایت برد های امروزی، خط نیز تبدیل به اختراعی پوچ و عبث خواهد شد.
با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به همراه یکدیگر، سفری به تاریخ داشته و درباره ریشه پیدایش خط و ابزار های نوشتن آن، اطلاعاتی کسب نماییم.

اصلی ترین ابزار برای نوشتن از گذشته تا کنون

تاریخچه خط و نوشتن در جهان

خط برای اولین بار توسط سومری ها و در سال سه هزار قبل از میلاد اختراع گشت. آن ها خط تصویری را به عنوان یکی از مدرن ترین روش های انتقال اطلاعات در زمان خود ابداع کرده و توانستند با استفاده از آن، سطح دانش خود را به میزان زیادی افزایش دهند.
در آن زمان تنها نوشت ابزار انسان ها را می توان ابزار حکاکی دانست، زیرا اغلب نوشته ها به صورت حک شده بودند و مردم با حک کردن نشان های تصویری بر روی سنگ ها، سعی می کردند تا با یکدیگر ارتباط برقرار سازند. قبل از اختراع خط نیز، آتش، ذغال و موارد این چنینی باعث می شدند تا انسان ها با ذوق نگاره هایی را بر دیواره غارها حک کنند.
بعد از گذشت مدتی، انسان ها علاوه بر حکاکی از روش های دیگری نیز برای یادداشت کردن اطلاعات استفاده کردند. روش هایی که در نهایت، تبدیل به استفاده امروزی ما از خودکار ها و قلم ها شدند.

استفاده از نوشت افزار گوناگون

با گذشت زمان و پیشرفت روز افزون علم، مدت های زیادی است که خط تبدیل به یک اختراع عادی گشته و ما هر روزه بدون آن که متوجه این مسئله باشیم، از خط استفاده می‌ کنیم.
خط امروزه در لوازم دیجیتالی مانند موبایل، لپ تاپ و غیره استفاده شده و می توان به جرئت گفت که بخش اصلی و هسته آن ها را تشکیل می دهد. همچنین استفاده ما از خط از حالت ابتدایی خود خارج شده و در بسیاری از موارد، به شیوه های بسیار پیشرفته تری از خط استفاده می کنیم.
امروزه هر وسیله ای را می توان به نوعی یک نوشت افزار به شمار آورد؛ از تخته های بسیار بزرگ گرفته تا موبایل ها و نوت پد های کوچک. تمامی این لوازم تبدیل به نوعی وسیله گشته اند تا به کمک آن ها، سنت نوشتن را ادامه دهیم.

قدیمی ترین نمونه های نوشته شده بر دیواره غارهای باستانی

امروزی ترین نوشت افزار ها کدامند ؟

یکی از اصلی ترین سوالات درباره نوشت افزار ها، مربوط به پیشرفتن آن ها خواهد بود. این مسئله که دنیای امروز تا چه اندازه توانسته بر نوشت افزار ها تاثیر گذار باشد، امری بسیار مهم و با ارزش تلقی می گردد.
کلاس های درس و همایش های کوچک در دنیای مدرن، با استفاده از پروژکتور و قلم نوری اداره شده و اساتید تماما می دانند که چگونه باید از این تکنولوژی در زمینه بیان خط استفاده نمایند. از سوی دیگر، ابزار های دستی و کوچک نیز پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و دیگر تشخیص این مسئله که چه چیزی نوشت افزار نیست، تقریبا غیرممکن گشته است.
اگر به دنبال آن هستید تا از نوشت ابزار های به روز استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در اولین قدم مخاطب خود را مشخص نمایید؛ این که شما از چه نوشت افزاری برای خود استفاده کرده و به وسیله چه ابزاری پیام خود را به دیگران منتقل می کنید، تاثیر به سزایی در ذهن مخاطب خواهد داشت.

مقایسه نوشتن افزار های قدیمی و مدرن

ازدیاد ابزار آلات نوشتن در دنیای مدرن و امروزی، سبب شده تا بسیاری از افراد دیگر مانند گذشته حس درستی نسبت به نوشتن نداشته و نتوانند آن حس نوستالژیک همیشگی را در هنگام نوشتن در خود ایجاد کنند. به همین منظور، بسیاری از افراد تصور می کنند که نوشت ابزارهای قدیمی برای تجربه حس نوشتن، انتخاب بهتری هستند.
از سوی دیگر، ابزاری که ما امروزه از آن به عنوان وسایل نوشتن استفاده می کنیم؛ در دراز مدت هزینه بسیار کمتری برای ما خواهند داشت و بسیاری از آن ها تجربه ای کاملا نو و بی خطر را به ما منتقل می کنند؛ به عنوان مثال تخته های وایت برد جانشین مناسبی برای تخته های سیاه و گچی گذشته هستند که از آن ها بسیار کم ضرر تر بوده و خرید تخته وایت برد هزینه کمتری را نیز بر دوش ما خواهند گذاشت.

بهترین ابزار برای نوشتن در کلاس های درس و همایش ها

 استفاده از تخته وایت برد به جای تخته سیاه

یکی از بهترین نمونه های ممکن از نوشت ابزار های مدرن، تخته های وایت برد هستند. این تخته ها دیر وقتی است که توانسته اند خود را جایگزین تخته های سیاه کرده و آن تخته ها را به نوعی از میان بردارند.
یکی از مشکلاتی که سبب سخت شدن استفاده از تخته های سیاه شده و افراد را نسبت به آن دلزده می کرد، استفاده از گچ برای نوشتن بر روی آن بود. با ورود تخته های وایت برد، استفاده از گچ به آرامی به یاد ها سپرده شد و امروزه دیگر اغلب افراد، از ماژیک برای نوشتن بر روی تخته استفاده می کنند.
استفاده از تخته وایت برد از بسیاری از جهات راحت تر و دلپذیر تر از تخته های سیاه قدیمی بوده و کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که همچنان به استفاده از تخته های سیاه برای مدتی طولانی، علاقه مند باشد.

نتیجه گیری

ما اغلب اختراعات و دستاورد های خود را مدیون اختراع خط بوده و ناچاریم خط را به عنوان یکی از اختراعات مادر، به رسمیت بشناسیم. زمانی که خط برای اولین بار اختراع گشت، کمتر کسی می توانست به پیشرفت های امروزی انسان فکر کرده و آن ها را تخیل کند؛ اما امروزه این ما هستیم که نمی توانیم زندگی بدون خط را فرض کرده و یا حتی برای یک روز، از این ابداع بشری استفاده نکنیم.
استفاده از نوشت افزار های مدرنی مانند تخته وایت برد، پروژکتورها، قلم های نوری و غیره می تواند به ما در انتقال اطلاعات کمک بسیاری کرده و سبب شود تا بدون هرگونه نگرانی، نسبت به ارائه دادن اطلاعات خود بکوشیم. اطلاعاتی که می توانند در زمینه آموزش ارائه شده یا سبب یادگیری خود ما شوند.

مطالب مرتبط