9 کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان + دانلود رایگان PDF

همان طور که می‌دانید یادگیری زبان انگلیسی امری ضروری در دنیای امروز است. هم‌چنین بهترین سن آموزش زبان، سنین کودکی است؛ چرا که ذهن آماده‌ و تشنه‌ی یادگیری است. با توجه به 10 روشی که در مطلب قبلی راجع به یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بیان شد، استفاده از کتاب آموزش زبان انگلیسی برای کودکان یکی از بهترین شیوه‌های آموزش زبان به آن‌ها است.

خواندن کتاب برای کودک باعث ایجاد عشق و علاقه‌ی او نسبت به کتاب و کتاب‌‌خوانی و بالابردن مهارت آنان در روخوانی و روان‌خوانی انگلیسی و تقویت مهارت شنیدن و به کارگیری آواهای انگلیسی می‌شود. از این رو در اینجا به معرفی 9 کتاب از بهترین کتاب‌های داستان به زبان انگلیسی و بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می‌پردازیم.

بهترین کتاب‌های داستان به زبان انگلیسی

کتاب‌های داستان بهترین ابزار آموزشی برای سرگرم نگه داشتن کودکان و افزایش درک مطلب آنان است؛ به همین جهت کتاب‌های داستان انگلیسی بهترین وسیله برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

کتاب‌های بیشماری در این زمینه وجود دارد که ما در اینجا به معرفی 5 عدد از بهترین کتاب‌های مصور کودکانه بسنده می‌کنیم. البته به جز کتاب، فیلم‌ها و انیمیشن‌های انگلیسی نیز برای تقویت زبان کودکان مناسب هستند اما قبل از انتخاب فیلم باید با روش‌های آموزش زبان به کودکان با استفاده از فیلم آشنا شوید.

1. کتاب The Giving Tree برای آموزش زبان به کودکان

از معرو‌فترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های مصور کودکان می‌توان The Giving Tree (درخت بخشنده) نوشته‌ی شل سیلوراستاین (Shel Silverstein) را نام برد که خود او تصویر سازی این کتاب را انجام داده است. این کتاب اولین بار در سال 1964 توسط انتشارات هارپر اند رو (Harper & Row) به چاپ رسید و داستان رابطه‌ی بین درخت و پسرکی را بیان می‌کند که درخت با بخشیدن هر آنچه نیاز است سعی در شاد کردن پسرک دارد. با اینکه بیش از 50 سال از انتشار این کتاب می‌گذرد اما هنوز داستان مورد علاقه‌ی بسیاری از نسل‌هاست و کتاب مناسبی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.

نام کتاب: The Giving Tree

نویسنده: Shel Silverstein

سال انتشار: 1964

فرمت: PDF

2. مجموعه کتاب‌های Curious George برای آموزش زبان به کودکان

مجموعه داستان‌های Curious George (جرج کنجکاو) از سری داستان‌های مصور کودکانه است که اولین بار توسط اچ. ای. ری (H. A. Rey) و مارگارت ری (Margaret Rey) در سال 1941 خلق شد و به چاپ رسید. این شخصیت میان کودکان به قدری محبوب شد که حتی انیمیشن و اسباب بازی آن هم تولید شد. جورج، میمونی کنجکاو است و با داستان‌هایش کودک را به دل کنجکاوی‌ها و ماجراجویی‌هایش می‌برد و درس‌های مهمی را به آنان می‌آموزد. از این مجموعه کتاب‌ها می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان و خردسالان استفاده کنید.

نام کتاب: Curious George Rides a Bike

نویسنده: H. A. Rey

سال انتشار: 2011

فرمت: epub

نام کتاب: Curious George Visits the Library

نویسندگان: Margaret & H. A. Rey’s

سال انتشار: 2003

فرمت: epub

نام کتاب: Curious George

نویسنده: H. A. Rey

سال انتشار: 2011

فرمت: epub

نام کتاب: Curious George The Movie – Meet Curious George

نویسنده: H. A. Rey

سال انتشار: 2006

فرمت: PDF

 3. کتاب داستان The Very Hungry Caterpillar به زبان انگلیسی

کتاب The Very Hungry Caterpillar (کرم ابریشم گرسنه) 50 سال پیش توسط اریک کارل (Eric Carle) نوشته شد و به قدری در دل کودکان جا باز کرده است که حتی امسال به عنوان یکی از کتاب‌های نمادین ادبیات کودک جهان شناخته شد. این کتاب دگردیسی کرم ابریشمی را از طریق تصاویر جالب و طنز ظریفش به خوبی برای بچه‌ها به تصویر کشیده است و اهمیت تغذیه‌ی خوب، اعداد و اسامی روزهای هفته را به خوبی به آنان نشان می‌دهد. هنوز که هنوز است هر 30 ثانیه یک نسخه از این کتاب در نقطه‌ای از جهان به فروش می‌رسد و تا کنون به 62 زبان ترجمه شده است.

نام کتاب: The Very Hungry Caterpillar

نویسنده: Eric Carle

سال انتشار: 1964

فرمت: PDF

4. کتاب Oh, the Places You’ll Go! برای آموزش زبان به کودکان

کسانی که نام دکتر زئوس (Dr. Seuss) به گوششان خورده است قطعاً به قلم او آشنایند. کتاب Oh, the Places You’ll Go! (وای! چه جاها که خواهی رفت)  از آخرین آثار اوست که یک سال پیش از مرگش، یعنی در سال 1990، منتشر شد. در دل این کتاب پیامی در ستایش زندگی نهفته است و به تمامی انسان‌ها توصیه می‌کند که با خطرهای زندگی رو به رو شوند و به کودکان درباره‌ی پستی ها و بلندی‌های زندگی واقعی هوشیاری می‌دهد. دکتر زئوس در این کتاب از کودکان می‌خواهد که با تمام توان با این مشکلات رو به رو شوند و از آن‌ها عبور کنند.

نام کتاب: Oh, the Places You’ll Go!

نویسنده: Dr. Seuss

سال انتشار: 1990

فرمت: PDF

5. کتاب First Day Jitters برای آموزش زبان به کودکان

کتاب First Day Jitters (دلشوره‌ی روز اول) اثر جولی دنبرگ (Julie Danneberg) اولین جلد از مجموعه‌ی Mrs. Hartwell’s Classroom Adventures  (داستان‌های کلاس خانم هارتوِل) است که در فوریه‌ی سال 2000 اولین بار به چاپ رسید. این کتاب اضطراب کودکان در روز اول رفتن به مدرسه را به خوبی به تصویر می‌کشد و هم‌چنین می‌تواند منبع آموزنده‌ی خوبی برای کودکانی که هراس به مدرسه رفتن و جدایی از خانواده را دارند باشد تا این اضطراب و ترس کم کم از بین برود.

نام کتاب: First Day Jitters

نویسنده: Julie Danneberg

سال انتشار: 2000

فرمت: PDF

بهترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

قطعاً همه‌ی ما کتاب‌هایی در این زمینه مشاهده کرده‌ایم یا در کلاس زبان یا کتاب‌فروشی به آن‌ها برخورده‌ایم اما نکته اینجاست که به جهت تعدد این کتاب‌ها نمی‌دانیم کدام یک مناسب یادگیری زبان انگلیسی است. مسلماً هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند اما در اینجا سعی کرده‌ایم که 4 مجموعه از بهترین‌ها را برایتان شرح دهیم.

1. مجموعه کتاب‌های Let’s Go برای آموزش زبان به کودکان

مجموعه Let’s Go یک دوره‌ی شش سطحی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که توسط انتشارات آکسفورد چاپ شده است. در این مجموعه سعی بر آن شده است که کودک را از طریق فعالیت‌ها و تمرین‌ها از همان ابتدا وادار به صحبت کردن کند. از این رو فهم مطالب برای زبان آموز راحت‌تر می‌شود. این مجموعه مخصوص سنین 5 تا 11 سال است.


Let’s Go 1

کتاب دانش آموز:

Let’s Go 2

کتاب دانش آموز:

Let’s Go 3

کتاب دانش آموز:

Let’s Go 4

کتاب دانش آموز:

Let’s Go 5

کتاب دانش آموز:

Let’s Go 6

کتاب دانش آموز:

2. مجموعه کتاب‌های First Friends برای آموزش زبان به کودکان

از دیگر انتشارات آکسفورد می‌توان به مجموعه First Friends اشاره کرد. این مجموعه که مخصوص زبان آموزان خردسال و مبتدی است شامل یک دوره‌ی سه سطحی است و آغازی بسیار مناسب برای کودک شماست؛ چرا که به وسیله‌ی بازی‌ها، آهنگ‌ها، داستان‌ها و تمرین‌های موجود در آن کودک شما بسیار سریع به یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازد. از مزیت دیگر این مجموعه می‌توان به این اشاره کرد که در دو قالب لهجه‌ی بریتانیایی و آمریکایی ارائه شده است. این مجموعه مخصوص سنین 3 تا 8 سال است.

First Friends 1 (American English)

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

First Friends 2 (American English)

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

First Friends 3 (American English)

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

 3. مجموعه کتاب‌های Family and Friends برای آموزش زبان به کودکان

در ادامه‌ی مجموعه‌ی First Friends از انتشارات آکسفورد، مجموعه‌ی Family and Friends می‌باشد. این مجموعه که شامل یک دوره‌ی 7 سطحی است، تمرکز آن بیشتر روی مهارت‌های گفتاری و شنیداری است؛ به همین جهت می‌توان آن را کامل‌ترین مجموعه برای برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دانست. این مجموعه مخصوص سنین 8 تا 12 سال است.

Family and Friends Starter

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 1

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 2

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 3

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 4

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 5

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

Family and Friends 6

کتاب دانش آموز:

کتاب کار:

 4. مجموعه کتاب‌های Super Safari برای آموزش زبان به کودکان

مجموعه Super Safari از انتشارات کمبریج را می‌توان از بهترین مجموعه‌های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دانست. در این مجموعه کودکان با چهار شخصیت حیوانی پولی، لئو، مایک و جینا همراه می‌شوند و در کنار لذت بردن از بازی‌های گوناگون، به اهمیت اشتراک گذاری و ارزش‌های اجتماعی پی برده و آشنا می‌شوند. این مجموعه دارای 4 سطح و مخصوص کودکان 4 تا 7 سال است.

Super Safari 1

کتاب دانش آموز:

Super Safari 2

کتاب دانش آموز:

Super Safari 3

کتاب دانش آموز:

کلام پایانی

در این مطلب چند نمونه از بهترین کتاب داستان‌های آموزنده به زبان انگلیسی و مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی معرفی شد. قطعاً کتاب‌های خوب دیگری نیز وجود دارند که باعث تقویت مهارت زبان‌ آموزی در کودکان شود. به همین جهت پذیرای پیشنهادات، تجربیات و نظرات شما در این باره هستیم.

مطالب مرتبط