9 رمان جنایی جذاب برای تقویت زبان انگلیسی

کتاب‌های پیش رو نه داستان از هفده جلد کتابی است که جیمز پترسون (James Patterson) نوشته است. کتاب‌های او همیشه با استقبال زیاد مخاطب همراه بوده، زیرا که او قلم روان و ساده‌ای دارد. پترسون زمانی برای ساده و در عین جذاب نوشتن اقدام میکند که می‌فهمد پسر کوچکش با اکراه به سمت کتاب میرود. از این پس او به از جمله مشوقان کودکان برای کتاب‌خوانی تبدیل می‌شود. از این رو داستان‌ها اکثرا با راوی اول شخص و به دور از اغراق و تصیف‌های غیرقابل درک آغاز می‌شوند. نوع قلم او می‌تواند برای فارسی زبانانی که در سطح متوسط قرار دارند و در پی تقویت زبان انگلیسی خود هستند، مفید باشد.

چهار زن شخصیت‌های اصلی را تشکیل می‌دهند. هر کدام از این افراد شغل و حرفه خاص خود را دارند. شخصیت اول و راوی داستان، کاراگاه لینزی باکسر (Lindsay Boxer)، به همراه دوستانش گروهی کاراگاهی، مستقل از پلیس سان‌فرانسیسکو تشکیل می‌دهد. کلر (Claire) بازرس پزشک قانونی، سیندی (Cindy) در نقش خبرنگار و جیل (Jill) بازپرس قضایی است.

کتاب 1st To Die (Women’s Murder Club)

در داستان اول لینزی گروه خود را برای پرده برداری از قتلی که به تازگی در سان فرانسیسکو رخ‌داده دور هم جمع می‌کند. ماجرا از این قرار است که یک زوج جوان به طرز مشکوکی درست در شب عروسی‌شان به قتل می‌رسند.  لینزی از بابت قتل این دو نفر بسیار متاثر است. تصمیم او برای دستگیری قاتل چیزی است که شدیدا تحت تاثیر احساس  و این داستان غم انگیر قرار دارد. از این رو دوستان او برای حل این مشکل به کمک او می‌شتابند. این داستان جنایی همان‌طور که از نویسنده انتظار می‌رود بسیار هیجان‌انگیز و پرماجراست.

کتاب 2nd Chance (Women’s Murder Club)

دومین کتاب از مجموعه داستان‌های جنایی جیمز پترسون، به چالش جدید چهار زن داستان می‌پردازد. این قصه متأثر‌کننده و گیج‌کننده‌تر از داستان قبلی است. تیرباران دختر بچه‌ای بی‌گناه در راه پله‌های کلیسایی در سان‌فرانسیسکو موضوعی است که دوباره آن گروه را گردهم می‌آورد. این همه ماجرا نیست. کاراگاهان داستان ما ادعا می‌کنند، افسر سابق پلیسی در ماجرا دست دارد. اثبات چنین ادعای نامتعارف چیزی‌ است که مشکلات زنان داستان را بیشتر می‌کند.

کتاب  3rd degree (women’s Murder Club)

سومین جلد از مجموعه داستان‌های کلوب کاراگاهی زنان، قصه ترسناک دیگری را شروع می‌کند. لینزی باکسر که  خود راوی ماجرا است، متوجه می‌شود قضیه آتش سوزی ساختمانی که به تازگی رخ داده، مشکوک است. چرا که سه نفر بر اثر این اتفاق جان باخته اند. او هم‌چنین یادداشتی در صحنه  پیدامی‌کند. طی تحقیقاتی این چهار زن می‌فهمند که قاتل هر سه روز یک نفر را هدف خود قرار می‌دهد. موضوع وقتی پیچیده تر می‌شود که یکی از افراد داستان، رازی را  از بقیه هم‌گروهی‌های خود مخفی می‌کند. نگفتن این راز تا جایی پیش میرود که تقریبا جان همه آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

کتاب  4th of July (Women’s Murder Club 4)

کاراگاه داستان ما، لینزی باکسر، این بار در موقعیتی دشوار برای تصمیم‌گیری قرار میگیرد. نیمه شبی مجبور می‌شود برای دفاع از خود اسلحه بکشد. این کار او باعث بدنامی نیروی پلیس، ایجاد اختلاف‌های عمیق بین ساکنان شهر و از بین رفتن خانواده‌ای می‌شود. در نتیجه تمام  سرنوشت و تلاش‌های او در طول عمرش به تصمیم هیئت منصفه دادگاه گره می‌خورد. لینزی برای عقب‌نشینی و فرار از دست رسانه‌های مزاحم به گوشه ای امن در شهر پناه می‌برد. پس از مدتی کوتاه زنجیره‌ای از قتل‌های وحشتناک در شهر اتفاق می‌افتد. هیچ نوع رد و نشانی از قاتل در این حادثه‌ها پیدا نمی‌شود اما همه این اتفاق‌ها دارای سرنخنی بودند که کاراگاه داستان ما را به یاد پرونده قتلی انداخت که از سال پیش حل نشده بود، مانده بود. حالا این گروه باید برای نجات لینزی با دادگاه و همچنین قاتل بی‌رحم داستان، درگیر شوند.

 کتاب The 5th Horseman (women’s Murder Club)

این روایت مربوط اتفاقات عجیب وغریبی است که در بیمارستانی معروف رخ می‌دهد. مادر جوانی که حالش رو به بهبودی بوده به طور ناگهانی نفس کم میاورد. زنگ اخطار نیز خراب شده و کمک به موقع به بیمار نمی‌رسد. به نظر شما آیا همچین اتفاقی تصادفی است؟

لینزی به کمک عضو جدید کلوپ، می‌فهمد که حوادثی از این دست باز هم تکرار شده. به طوری که دقیقا نزدیک زمان مرخصی بیماران اتفاقات غیرمنظره‌ای می‌افتد. اگر دیوانه‌ای پشت این ماجرا باشد قطعا جان هیچ‌کس در آنجا در امان نخواهدبود. لینزی وارد نبردی جدید می‌شود. رئیس بیمارستان فرد مشهوری است. لینزی حدس میزند که او از جریان این قتل‌ها خبر دارد ولی به دلیلی نامشخص، وسیله قدرتش آن‌ها را مخفی نگه می‌دارد

کتاب The 6th target (women’s Murder Club)

این بار داستان از جایی شروع می‌شود که تک‌تیراندازی بر روی عرشه کشتی شروع به تیراندازی می‌کند. لینزی باکسر که همکارش، کلر را زخمی و به همراه سه جسد در صحنه میابد، به طور جدی وارد ماجرا می‌شود. او قول می‌دهد که مسبب اتفاق را هر طور شده پیداکند.در جریان کارهای داداگاهی این ماجرا، خبر می‌رسد که بچه‌ای دزدیده شده. لینزی باکسر می‌فهمد که تعداد کودکانی که گم شده‌اند بیشتر است. او به خوبی می‌داند وقتی که آدم‌ربایی طلب باج نکند به این معناست که ممکن‌است هیچگاه گروگان‌هایش را نیز پس ندهد. با این حساب اگر لینزی به سرعت آنها را پیدا نکند قطعا اتفاقات تلخی برای کودکان رخ خواهد‌داد.

کتاب 7th Heaven: (women’s Murder Club)

در هفتمین کتاب از این مجموعه، زنان گروه ما با دو مشکل نسبتاً بزرگ رو به رو می‌شوند. ماجرای اول از این قرار است که اهالی بخش ویلسیز (wealthiest) سان فرانسیسکو در آتش‌سوزی عمدی، مورد هدف قرار می‌گیرند. همچنین ماجرای دوم، گم شدن ناگهانی و مشکوک پسر فرماندار شهر است. این دو مسئله فشار زیادی را برای دولت ایجاد می‌کند. از این جهت لینزی باکسر به کمک دوستانش و عضو جدید گروه به حل این دو چالش بزرگ و حیاتی می‌پردازند چرا که کاراگاه داستان ما حدس میزند ارتباطی بین این دو قضیه وجود داشته باشد. داستان پررمزوراز این کتاب، پرفروش‌ترین داستان از کل هفده جلد مجموعه است.

کتاب 8th confession: (women’s Murder Club)

پرونده قتل هشتم به این صورت باز می‌شود که چهار نفر با این عنوان‌های شغلی همه با هم در ماجرایی مشکوک به قتل می‌رسند: خواننده‌ای معروف، طراح مد، سهام‌دار شرکت نرم افزاری و یک وارث میلیونر مقتول‌های ماجرا هستند.از طرفی عده‌ای از مردم به خاطر اعدام بی‌رحمانه قهرمان شهر، بگمن جسوس (Bagman Jesus)، متأثر هستند. سیندی توماس یکی از این افراد است که بسیار تحت تاثیر داستان این مرد قرار گرفته است. آیا چنین قهرمان ساده‌زیست و نیکوکاری ممکن است رازی را مخفی کرده بوده باشد؟

لیزی و سیندی هر دو به کمک دوستان خود برای رمزگشایی از این دو پرونده نیاز دارند. اما آیا این دو تنش بزرگ به آنها اجازه خواهد داد تا آخر باهم باشند و به هم کمک کنند یا اتفاق‌های اخیر باعث جدایی آنها خواهد شد؟

کتاب 9th judgement: (women’s Murder Club)

این بار لینزی باکسر ماموریت جدیدی را به عهده به می‌گیرد. چالشی‌هایی که او و دوستانش باید با آنها دست به گریبان شوند مسائلی است که با امنیت اهالی سان‌فراسیسکو در ارتباط است.مادر و نوزادی در پارکینگ مرکز خرید شهر به ضرب گلوله کشته می‌شوند. هیچ شاهدی در صحنه قتل وجود نداشته. تنها سرنخی که لینزی پیدا می‌کند نوشته ایست که با رژ لب روی شیشه ماشین نوشته شده بود.

از طرفی در همان شب همسر بازیگری معروف مارکوس دالینگ (Marcus Dowling)، در خانه‌اش به قتل می‌رسد و گاوصندوق خانه اش که پر از جواهرات گران‌بها بوده، خالی می‌شود.

قبل از این که لینزی باکسر دوستانش را برای همکاری مجدد دورهم جمع کند، یکی از قاتل‌ها لینزی را مجبور می‌کند که زندگی‌اش را برای نجات سان‌فرانسیسکو به خطر اندازد.اما آیا فقط جان لینزی برای نجات یک شهر کافی است؟

مطالب مرتبط