شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آمده‌اند که به‌روز رسانی‌های دوستانمان در سراسر جهان را به ما نشان دهند. حالا که هر کدام از ما زمان زیادی را صرف فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم، بهتر است از این زمان به نفع یادگیری زبان استفاده کنیم. آقای مترجم در این مطلب چند شبکه اجتماعی را معرفی می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توانید با نیتیوها و با زبان‌آموزان دیگر از سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و به یادگیری و تمرین مهارت‌های زبانی بپردازید.

زبان ذاتا پدیده‌ای اجتماعی است، بنابراین یاد گرفتن آن به‌صورت اجتماعی تاثیرات فراوانی دارد. هدف نهایی یادگیری زبان توانایی ارتباط برقرار کردن موثر با دیگران است. شبکه‌های اجتماعی یادگیری زبان از همان ابتدا زبان‌آموز را با مکالمه و اسپیکینگ مواجه می‌کنند. صحبت کردن با نیتیوها باعث می‌شود کلمه‌های بیشتری یاد بگیرید، اصطلاح‌های متداول را بیاموزید و با فرهنگ مردمِ آن زبان آشنا شوید.

1. شبکه آیتاکی

آیتاکی برای درس‌های قدم به قدم شناخته‌شده است. اما علاوه بر آن امکان آشنایی با نیتیوها و صحبت با زبان‌آموزان دیگر را نیز فراهم می‌کند. می‌توانید نمونه‌های رایتینگ خود را برای نیتیوها بفرستید تا آن را تصحیح کنند. می‌توانید سوال‌ها و اشکال‌های خود را بپرسید و یا در بخش گفتگو با دوستان خود حرف بزنید. آیتاکی برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی او اس قابل دسترسی است.

2. برنامه اسپیکی

اسپیکی اپلیکیشنی است که شما را به دنیا متصل می‌کند. زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید را انتخاب کنید، با اکانت گوگل یا فیسبوک خود وارد برنامه شوید و دوستان جدید پیدا کنید. این برنامه 180 کشور و 110 زبان را پشتیبانی می‌کند. بسیاری از این زبان‌ها پرکاربرد و بعضی کم‌کاربرد هستند. ازطریق وب‌سایت اسپیکی می‌توانید مکالمه‌های صوتی و تصویری داشته‌باشید، اما نسخه اندروید و آی‌اواس فقط مکالمه‌های متنی را پشتیبانی می‌کنند.

3. برنامه های نیتیو

های نیتیو براساس سیستم پرسش و پاسخ طراحی شده‌است. یک سوال متنی یا صوتی بپرسید، سپس نیتیوها به صورت متنی یا صوتی به شما پاسخ می‌دهند. سوال‌هایی که در فضای این برنامه پرسیده می‌شوند، بیشتر در حیطه فرهنگ هستند. شما هم اگر دوست داشته‌باشید، می‌توانید به سوال‌های دیگران درباره فرهنگ خود پاسخ دهید. کاربران های نیتیو از 170 کشور هستند و به 110 زبان صحبت می‌کنند.

4. لنگویینگ

لنگویینگ فقط برای دستگاه‌های اندرویدی قابل دسترس است. در این برنامه می‌توانید دوستان خود را براساس زبان، سطح مهارت و سن جستجو کنید. طراح‌های این برنامه تمام تلاش خود را به‌کار بسته‌اند تا فرایند برقراری ارتباط را ساده کنند. با کمک این اپلیکیشن می‌توانید هر چهار مهارت اصلی ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکنیگ را تقویت کنید. یک مترجم داخلی هم برای این برنامه طراحی شده که هرگاه معنای کلمه‌ای را ندانید به شما تقلب می‌دهد! لنگویینگ از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، اوکراینی، چینی، ژاپنی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

5. لینگوییلا

دسترسی به شبکه اجتماعی لینگوییلا، پس از ثبت نام در کلاس‌های زبان آن ممکن است. لینگوییلا فعلا فقط برای یادگیری انگلیسی و اسپانیایی برنامه دارد. در این شبکه می‌توانید به پرسش‌های دیگران پاسخ دهید تا دیگران هم به پرسش‌های شما پاسخ دهند.

6. یونی لنگ

یونی لنگ یک فروم یادگیری زبان است که زیرمجموعه‌های متعددی دارد. هر زیرمجموعه به یک زبان اختصاص دارد. ابتدا وارد فروم اصلی شوید و  موضوع موردعلاقه خود را انتخاب کنید، نظر دیگران را بخوانید و نظر خود را ارایه کنید. فروم‌های مختلف شامل انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، چینی و ژاپنی هستند.

مطلب امروز درمورد شبکه‌های اجتماعی و کاربرد آن‌ها در یادگیری زبان بود. از همه جنبه‌های تکنولوژی برای پیشرفت در مهارت‌های زبانی خود کمک بگیرید. دوستان جدیدی پیدا کنید و با کمک آن‌ها زبان خود را تقویت کنید. اگر شبکه اجتماعی دیگری می‌شناسید با دوستان خود در آقای مترجم در میان بگذارید.

مطالب مرتبط