یادگیری سریع مکالمه انگلیسی

در بخش آخر از مجموعه مباحث یادگیری سریع زبان انگلیسی، به بحث یادگیری مکالمه زبان انگلیسی سریع می‌پردازیم. بعد از تسلط یافتن و تمرین راهکارها در قدم اول، دوم و سوم، نوبت به یادگیری سریع مکالمه انگلیسی می‌رسد. زمان این فرآیند به خودتان بستگی دارد. از دو ماه تا هر کجا که دلتان خواست می‌توانید این مرحله را ادامه دهید.

تسلط در گفتار، فقط توانایی شناخت هر کلمه و حفظ شکل گرامری در یک زبان نیست؛ بلکه توانایی استفاده از کلمات و گرامرها برای بیان مفهومی است که می­خواهید بگویید. تسلط آنجایی است که به داروخانه می‌روید و می‌گویید:

«That thing you swallow to make your head not have so much pain» یا

«The medicine that makes my nose stop dripping water» زمانی که بتوانید کلمات نزدیک به کلمه‌ای که نمی‌دانید را پیدا کنید شما به مکالمه زبان انگلیسی مسلط شده اید.

این یک مهارت است و شما تنها در یک موقعیت می‌توانید آن را تمرین می‌کنید؛ وقتی که کلمه را نمی‌دانید و مجبورید آن را به زبان انگلیسی توصیف کنید. اگر می‌خواهید تسلط خود را کارآمد و کاربردی کنید، خودتان را در موقعیتی چالش برانگیز قرار دهید؛ موقعیت‌هایی که شما دقیقا معنای کلمه‌هایی که نیاز دارید را نمی‌دانید. وقتی این اتفاق افتاد مهم نیست که چه کلمه‌ای استفاده می‌کنید، فقط منظور خود را به انگلیسی بیان کنید. اگر هر زمان که مشغول صحبت کردن هستید به این قانون پایبند باشید سریع به مکالمه زبان انگلیسی مسلط می‌شوید.

قطعا شما نیازمند همراهی کسی برای تمرین مکالمه روزمره انگلیسی هستید. بسته به شهر محل زندگی‌تان، شاید دوستان، همکاران، معلم خصوصی یا گروه یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنید. برای پیدا کردن معلم خصوصی می‌توانید به سایت Craigslist مراجعه کنید یا اگر دوست دارید به صورت گروهی مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید می‌توانید به سایتMeetup  سر بزنید.

هر جای دنیا که زندگی کنید، می‌توانید کسی را در اینترنت پیدا کنید. iTalki وب‌سایتی رایگان است که شما را به معلم یا شریکی برای صحبت کردن وصل می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر وقت‌ها به انگلیسی چت کنید و هزینه‌ای هم بابت یادگیری پرداخت نکنید این سایت یک پیشنهاد عالی است.

هر چه بیشتر صحبت کنید سریع مکالمه زبان انگلیسی یاد می‌گیرید. تمرین‌های یادگیری مکالمه انگلیسی سریع، همه داده‌هایی که تا کنون در مغز خود جمع آوری کرده‌اید را به صورت یک پارچه در می‌آورد.

یادگیری زبان خارجی فرآیندی است که از ادغام چند مهارت به وجود آمده­است. چندین مهارت یاد می‌گیرید و آن‌ها را در هم ذوب می‌کنید. هر چه بیشتر کلمه بدانید، راحت‌تر می‌توانید درباره موضوعات مختلف حرف بزنید. هر چه بیشتر تمرین یادگیری مکالمه سریع زبان داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید فیلم و سریال ببینید. پس به جای‌ سختگیر بودن بهتر است کاری که برایتان بیشترین لذت را دارد، انجام دهید.

اگر راهی را انتخاب کرده­اید که با آن از یادگیری سریع زبان انگلیسی لذت می‌برید، بدانید که این راه درست است و با آن سریع پیشرفت می­کنید. از طرفی، آموختن زبان سرگرم کننده است و وقتی لذت می‌برید اطلاعات را بهتر به یاد خواهید آورد. اگر فقط و فقط اراده داشته باشید بدون این که هیچ لذتی از این فرآیند ببرید، مسیر تسلط به زبان بسیار طولانی می‌شود.

راهکارها:

  1. از روز اول مکالمه کردن، به زبان انگلیسی به عنوان یک ابزار جدید برای ایجاد ارتباط نگاه کنید

ابزار‌ها به بهتر آموختن کمک می‌کنند. ما وقتی به ابزاری مسلط می‌شویم که از آن‌ مدام استفاده کنیم و زمانی سریع‌تر یاد می‌گیریم که آن­ ابزار برای ما کامل شناخته شده‌باشد. برای مثال سعی کنید به هر شکل ممکن منظورتان را به زبان انگلیسی، با استفاده از شکل، اشاره و ادا در آوردن به طرف مقابل خود برسانید.

  1. فهم یک پیغام از زبان انگلیسی مساوی با یاد گرفتن سریع و ناخودآگاه آن است.

وقتی بتوانید یک پیغام را به زبان انگلیسی بفهمید و درک کنید، ناخودآگاه زبان یاد گرفته‌اید. روی مبحث ورودی‌های قابل درک به مدت 20 تا30 سال تحقیقات علمی زیادی انجام شده­است. یکی از آن ها توسط استفان کراشن (Stephen kerashen) انجام گرفته. او مهارت‌های زبانی دو گروه مختلف را مورد بررسی قرار داد. دسته اول آن­هایی که زبان را با یاد گرفتن گرامر و مطالعه مرسوم زبان یاد گرفتند و دسته دوم کسانی هستند که زبان ‌را با استفاده از ورودی‌های قابل درک یاد گرفته‌اند به این معنی که آن­ها خود در معرض ورودی­هایی مثل جملات و کلماتی قرار دادند که معنی کلی آن را درک می­کردند. مقایسه این دو گروه نشان داد، کسانی که زبان را با استفاده از درک خود آموخته اند نمره بهتری در هر یک از مهارت‌های زبانی کسب کرده اند.

  1. کسی را به عنوان والد خود برای یادگیری زبان انتخاب کنید.

اگر به رفتار والدین با بچه‌های خود نگاه کنید می‌بینید که آن‌ها از عبارات، تلفظ‌ها و ترکیب‌های ساده‌ای استفاده می‌کنند که کسی جز خود خانواده متوجه منظور آن‌ها نخواهد شد. آن‌ها با استفاده از زبان بدن با هم ارتباط برقرار می‌کنند و کودک در این فضا بدون استرس و با آرامش خاطر به یادگیری سریع مکالمه خود ادامه می‌دهد. پس کسی را انتخاب کنید که مهارت کافی روی زبان انگلیسی دارد.

والدین باید از 4 قانون پیروی کنند:

  • باید بفهمند که شما چه می‌گویید
  • اشتباه‌های شما را تصحیح نکنند
  • با درک صحیح‌شان از زبان به شما اطمینان خاطر و بازخورد مناسب ‌دهند
  • از کلماتی که شما می‌شناسید استفاده کنند

مطالب مرتبط