محتوا به اندازه طراحی وبسایت اهمیت دارد، زیرا تعداد مخاطبها را افزایش میدهد. پیش از این درباره اهمیت بازاریابی محتوا و چگونگی تولید محتوای باکیفیت سخن گفتیم. امروز به بررسی راهکارهای دیگری برای تولید محتوای موثر میپردازیم؛
1. برای تولید محتوای موثر عنوانی جذاب بنویسید
عنوان جذاب باعث میشود مشتریها ادامه مقاله را بخوانند. اگر عنوان قابل توجه نباشد، خواننده را تحریک نکند و علاقه ای در او به وجود نیاورد، محتوای مقاله را نمیخواند و شما به خواسته خود نمیرسید. 80 درصد مردم فقط عنوان را میخوانند، در حالی که 20درصد مردم کل مقاله را میخوانند. اگر عنوان خوبی بنویسید، خواننده بدون توجه به کیفیت محتوا مقاله را میخواند.
2. در تولید محتوا توجه خواننده را جلب کنید
بعد از عنوان فقط سه ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده را جلب کنید. اولین جمله بسیار مهم است. با اولین جمله میتوانید خواننده را گرفتار کنید تا ادامه محتوا را بخواند. در ابتدای مقاله نکتههای مهم را بنویسید. سپس مروری بر آن نکتهها داشته باشید و آنها را توضیح دهید. در پایان هم نتیجهگیری کاملی ارایه کنید.
3. برای تولید محتوا جستجو کنید
باید درباره موضوعی که مینویسید دانش کافی داشته باشید و از تمام آمارها، دادهها و اندازههای استاندارد استفاده کنید تا بتوانید ادعایتان را ثابت کنید و محتوای قابل قبولی داشته باشید. همچنین میتوانید از مطالعهها، مثالها و داستانهای موفق استفاده کنید و حتی نظرات و توئیتهای مثبت مشتریهای خود را در کنار محتوا قرار دهید.
4. هنگام تولید محتوا چشم از هدف برندارید
قبل از اینکه شروع به نوشتن محتوا کنید، باید پیامی کلیدی و قابلتوجه داشته باشید و آن را بهخوبی به خواننده انتقال دهید. به یاد داشته باشید، هنگام نوشتن از نکاتی استفاده کنید که به هدف شما نزدیک است و تا جایی که ممکن است پیام مورد نظر خود را در ذهن خواننده تکرار کنید.
5. کلام و طرز بیان شما در تولید محتوا باید منحصربهفرد باشد
ببینید چه کسی محتوای شما را میخواند. محتوایی که برای وبسایت یا شرکت خاصی مینویسید باید با توجه به لحن و گفتارآن وبسایت یا شرکت باشد. و همچنین لحن نوشتار شما باید با توجه به مشتری و اهداف کسبوکار و علامت تجاری شخصی تنظیم شود. در واقع برای مشتری بنویسید، نه برای خودتان! از لحنی استفاده کنید که مخاطب ها به راحتی حرف شما را بفهمند. با آنها درباره نیازهایشان صحبت کنید. به سوالها و نگرانیهایی که دارند جواب دهید. ببینید چه چیزی به درد مشتریها میخورد و مراقب کلمههایی که مینویسید باشید.
6. برای آدمهای تنبل محتوا بنویسید
بهترین راه این است که از پاراگرافهای کوتاه و جملههای کوتاه استفاده کنید،کلمههای غیرضروری را نادیده بگیرید، کلمهها و عبارتها را تکرار نکنید، واضح و ساده بنویسید و از متنهای کوتاه استفاده کنید. درواقع کار را برای خواننده راحت کنید و لقمه را در دهانش بگذارید!
7. محتوا را صیقل دهید
بعد از اینکه پیشنویس محتوا را آماده کردید، برگردید و نگاهی به متن بیندازید. نوشته خود را ویرایش کنید. گاهی اوقات باید بیشتر از یک بار محتوا ویرایش شود، حتی وقتی که توسط نویسندههای ماهر و باتجربه نوشته شده باشد. مراقب اشتباههای دستورزبانی و املایی باشید. در لفافه و با کنایه حرف نزنید. همه چیز را واضح و با زبانی ساده برای خواننده توضیح دهید. میتوانید یک ویراستار استخدام کنید تا خط به خط محتوا را بررسی کند.
8 . در تولید محتوا 100 درصد باشید
بعد از اینکه یک نفر مقاله شما را خواند باید چکار کند؟ قدم بعدی این است که در صفحه خود لینک و تصویرهای مختلفی بگذارید تا مخاطب بتواند موضوع مشابهی را بخواند، محصول را خریداری کند یا نظر خود را بنویسد و ایمیلش را وارد کند. مخاطب را میان زمین و آسما رها نکنید!
9. هنگام تولید محتوا حس بینایی خواننده را تحریک کنید
از تصویرها، ویدئوها و جدولهای زیادی استفاده کنید. برای نوشتن جملهها فونتهای خاص و جالب را انتخاب کنید، بعضی از عبارتها و کلمهها را پررنگ و بزرگ بنویسید تا به چشم خواننده بیایند. مهمتر از همه این است که تصویر زمینه ساده و روشن و فضاهای سفیدی بگذارید تا شلوغیها باعث سردرگمی و خستگی چشم نشوند.
10. هنگام تولید محتوا خیلی باهوش و خلاق نباشید
به ندرت پیش میآید که خواننده کل مقاله شما را خط به خط بخواند. به جای اینکه وقتش را در وبسایت شما بگذراند سریع از صفحه خارج میشود و دنبال وبسایت دیگری میگردد. بهترین راه حفظ خواننده، استفاده از جملههای ساده است. جملههای سخت خواننده را مجبور به تفکر میکند. مخاطب هنگامیکه مشغول وبگردی است، وقت و حوصله فکر کردن ندارد. فرض کنید با کودک 12 سالهای رو به رو هستید. پس تا جایی که میتوانید ساده بنویسید و ادای فیلسوفها را درنیاورید!!!
نتیجهگیری
نوشتن محتوای موثر بسیار مهم است زیرا باعث افزایش رضایت مشتری و خواننده میشود. اشتیاق وعلاقه خود را نسبت به کسبوکار و مشتریها زیاد کنید. به خوانندهها نشان دهید که حواستان به آنها هست و متقابلا آنها هم هوای شما را خواهند داشت. آقای مترجم در این راه همراه شما خواهدبود. بهترین راهکارهای نوشتن محتوای موثر و مفید را به شما آموزش می دهیم و برای نتیجه دادن وب سایت شما را همراهی می کنیم.