معرفی فیلم کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی

قطعاً یکی از بهترین راه‌های تقویت زبان انگلیسی، استفاده از فیلم‌های زبان انگلیسی است اما همیشه فرصت برای این کار نیست زیرا فیلم‌های بلند اغلب از یک ساعت بیشتر هستند و کسی که زمان کمی در طول روز دارد به خوبی نمی‌تواند از فیلم‌های بلند برای تقویت زبان استفاده کند. یکی از راه‌هایی که برای تقویت زبان با فیلم پیشنهاد می‌شود یادگیری با فیلم های کوتاه انگلیسی است.

  فیلم‌ های کوتاه، فیلم‌هایی با موضوعات مختلفی هستند که سعی دارند در کمترین زمان ممکن پیامی به مخاطب بدهند. این فیلم‌ها از 40 دقیقه بیشتر نیستند و چون خلاصه و به قول معروف جمع و جور هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای تقویت زبان باشند. در اینجا به نکات مثبت تقویت زبان با فیلم کوتاه انگلیسی اشاره خواهیم کرد.

چگونه زبان انگلیسی خود را به کمک فیلم تقویت کنیم؟

اگر دوست دارید به کمک فیلم و سریال زبان انگلیسی خود را تقویت کنید باید نکاتی را نیز رعایت کنید.

1-هنگام فیلم دیدن ممکن است قسمت‌هایی را متوجه نشوید، آن قسمت‌ها را دو الی سه مرتبه از اول پلی کنید تا خودتان متوجه مفهوم شوید.اگر نتوانستید به مفهوم آن پی ببرید از زیر نویس انگلیسی کمک بگیرید تا معنی آن عبارت یا جمله را بفهمید.

2- هنگام مشاهده فیلم دفتری کنار خود داشته باشید و کلمات و عبارات جدیدی را که یاد می‌گیرید در آن یادداشت کنید. این کار باعث می‌شود آن عبارات بهتر در ذهن شما باقی بمانند.

3- هرگاه با عبارات و کلمات جدیدی مواجه شدید، فیلم را متوقف کنید و چندین بار آن را تکرار کنید تا تلفظ و معنی درست آن در ذهن‌تان ثبت شود. سعی کنید اگر کلمه جدیدی یاد می‌گیرید علاوه بر تکرار کردن آن کلمه، جمله‌ای را نیز که آن کلمه در آن به کار رفته تکرار کنید تا با نحوه به کار رفتن کلمه در جمله آشنا شوید

چرا از فیلم کوتاه برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

هر زمان و هر جا که بخواهید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و همچنین چون کوتاه هستند یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت لیسنینگ و به زبان انگلیسی فکرکردن است. با فیلم ‌های کوتاه انگلیسی با صرف کمترین وقت بیشتر این استفاده می‌کنید.

فیلم کوتاه برای هر نوع زبان آمورزی مناسب است. اگر به صورت بصری یاد می‌گیرید می‌توانید فیلم را از اول پخش کنید و اسم هر وسیله‌ای که در تصاویر می‌بینید را نام ببرید و اگر از آن دسته افرادی هستید که شنیدن بیشتر یاد می‌گیرید می‌توانید با توجه هر قطعه آهنگی که که همراه دیالوگ‌ها پخش می‌شود، جملات را بهتر به یاد آوردید.

در این فیلم‌ها می‌توانید به خوبی از محتوای  naitiveبهره ببرید. فیلم های کوتاه انگلیسی پر از مکالمات معمولی و روزمره انگلیسی هستند و به صورت واقعی و بدون اغراق زندگی و طرز صحبت انگلیسی زبانان را به تصویر می‌کشد.

فیلم ‌های کوتاه به یادماندنی‌تر هستند به همین دلیل به خاطر سپردن کلمات با کمک آن‌ها آسان‌تر است. به دلیل وقت کم، موضوعات دیالوگ‌های فیلم بسیار متنوع‌اند و هر مکالمه کوتاه هدف خاصی دارد و به همین باعث می‌شود زبان‌آموزان درک بهتری از مکالمه‌ها داشته باشند و گیج نشوند.

هنگام مشاهده فیلم‌های کوتاه سعی کنید اصطلاحات کاربردی مکالمه‌های‌شان را یاد بگیرید. شخصیت‌های فیلم‌ها در موقعیت‌های مختلف از اصطلاحات متفاوتی استفاده می‌کنند. مثلا اصطلاحات انگلیسی که در فرودگاه استفاده می‌شود می‌تواند برای‌تان کاربردی باشند.

فیلم ‌های کوتاه انگلیسی برای تقویت زبان

فیلم کوتاه برای تقویت زبان: Listen to Me 

نام فیلم: Listen to Me
کارگردان: Touacha Her
سال ساخت : 2017
مدت پخش : 8 دقیقه

این داستان در مورد دختری ناشنوا است که به دلیل آزار و اذیت کاملاً افسرده شده‌است و تصمیم گرفته خودش را بکشد. یک پسر کارگر دانشجو او را می بیند و تلاش می‌کند زندگی این دختر را نجات دهد.

فیلم کوتاه برای تقویت زبان: Dotty

نام فیلم: Dotty
کارگردان: Brett O’Gorman, Mick Andrews
سال ساخت : 2013
مدت پخش : 11 دقیقه

این فیلم زن جوانی را نشان می‌دهد که به پیرزنی برای استفاده از گوشی تلفن همراه کمک می‌کند. این فیلم کوتاه  تاثیر تکنولوژی و روابط بین دو نسل را به خوبی به تصویر کشیده است.

فیلم‌های بیشتر!

اگر قسمت فیلم‌های بلند را نخوانده اید، همین حالا اقدام کنید.

فیلم کوتاه برای تقویت زبان: sing

نام فیلم: sing
کارگردان: Kristóf Deák
سال ساخت : 2016
مدت پخش : 25 دقیقه

دختری وارد مدرسه جدید خود میشود ، یک گروه کر در حال تمرین برای اجرای یک نمایش آواز هستند ، دختر نیز به آنها اضافه میشود ، زمانیکه گروه با معلم خود در حال تمرین میباشند معلم متوجه کم تجربه بودن دختر میشود و در پایان تمرین و زمانیکه همکلاسی های او رفتند با او صحبت میکند و میگوید صدای تو خوب نیست و تو در گروه تنها تقلید کن به عبارتی بدون گفتن و خواندن فقط نمایش بده ( لبخوانی ) او بسیار دل شکسته از موضوع میشود در حالیکه صدای بسیار زیبایی دارد و در ادامه ….

فیلم کوتاه Zero

نام فیلم: Zero
کارگردان: Christopher Kezelos
سال ساخت : 2010
مدت پخش : 13 دقیقه

شخصیت اصلی این فیلم به Zero، در دنیایی زندگی می‌کند که در آن افراد را با ععدی که روی سینه آن‌ها نوشته شده، قضاوت می‌کنند. فقط اوست که در این جامعه عدد صفر بر سینه دارد و تنها زندگی می‌کند تا این که فرد دیگری با عدد صفر بر سینه را ملاقات می‌کند و زندگی‌اش متحول می‌شود.

فیلم کوتاه The iMom

نام فیلم: The iMom
کارگردان: Ariel Martin
سال ساخت : 2014
مدت پخش : 14 دقیقه

iMom رباتی است که همه مسئولیت والدین را برای نگه داری و پرورش بچه‌ها بر عهده دارد. والدین به هیچ وجه متوجه فرزندانشان نیستند و همه کارها روی دوش این ربات است. این در حالی است که ربات به توجه پدر و مادر بچه برای ادامه کارهایش نیاز دارد.

در این مطلب با چند فیلم برای تقویت زبان انگلیسی آشنا شدید. البته علاوه بر فیلم کوتاه می‌توانید از سریال و کارتون نیز برای تقویت زبان انگلیسی استفاده کنید. ا با این حال بهتر است ابتدا با شیوه‌های تقویت زبان از طریق فیلم و سریال آشنا شوید و سپس شروع به مشاهده فیلم کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که این موارد هنگامی می‌توانند به کمک شما بیایند که در راه یادگیری صبور باشید، برنامه منظمی داشته باشید و به برنامه خود عمل کنید.

اگر از فیلم دیگری برای یادگیری زبان استفاده کرده اید، در پایین همین مطلب آن را اضافه کنید. توضیحات شما می تواند به دوستانتان که این مطلب را می خوانند، کمک کند

 

مطالب مرتبط