تولید محتوا به انگلیسی

تولید محتوا به انگلیسی یکی از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال است. مدیران کسب‌وکارها به ویژه کسب‌وکارهای اینترنتی برای افزایش تعداد کاربران خود تلاش می‌کنند از ابزار تولید محتوا استفاده کنند.

در چند سال اخیر علاوه بر تولید محتوای فارسی، تولید محتوا به انگلیسی نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر در این مطلب شما را با اهمیت تولید محتوا به انگلیسی آشنا می‌کنیم. همچنین تمام مراحل و نکاتی مانند رعایت اصول سئو، نحوه پیدا کردن کلیدواژه و … که مربوط به تولید محتوای انگلیسی می‌شود را بیان می‌کنیم تا بتوانید از آن‌ها برای تولید محتواهایی باکیفیت استفاده کنید.

کاربرد تولید محتوا چیست؟

ویدیوی زیر را مشاهده کنید و متوجه شوید چرا امروزه اکثر کسب‌وکارها به دنبال تولید محتوا هستند.

چرا تولید محتوا به انگلیسی اهمیت دارد؟

1- پیشی گرفتن از رقبا

امروزه با گسترش دنیای دیجیتال و افزایش خریدهای اینترنتی، بیشتر کسب‌وکارها برای فروش محصولات و خدمات خود از فضای آنلاین استفاده می‌کنند. چشم‌پوشی از فضای آنلاین باعث می‌شود کسب‌وکارها سهم بازار خود را از دست دهند، تعداد مشتری‌های‌شان به تدریج کاهش پیدا کند و از رقبای‌شان عقب بمانند. همه این عوامل منجر به کاهش درآمد و شکست شرکت‌ها خواهد شد.

یکی از راه‌های فعال بودن در فضای آنلاین، تولید محتوا است. اگر تولید محتوا بر اساس اصول و قاعده مشخص انجام شود، می‌تواند به خوبی مخاطبان هدف را تحت تاثیر قرار دهد و آن‌ها را به یکی از مشتری‌های دائمی کسب‌وکار شما تبدیل کند.

2- جهانی شدن کسب‌وکارها

تولید محتوا به انگلیسی، کسب‌وکار، محصولات و خدمات شما را به مردم سراسر جهان معرفی می‌کند. مطمئنا از این طریق تعداد مخاطبان کسب‌وکارتان به صورت چشمگیری افزایش می‌یابد، همین امر باعث افزایش فروش محصولات و خدمات‌، افزایش حاشیه سود و در نهایت رونق کسب‌وکار می‌شود.

همچنین از طریق معرفی شدن در بازارهای بین‌المللی می‌توانید برای انجام پروژه‌های بزرگ جهانی با شرکت‌های مختلف همکاری کنید. پس اگر دوست دارید مشتری‌هایی از سایر کشورها داشته باشید و کسب‌وکار خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهید، تولید محتوا به انگلیسی مسیر شما را هموارتر می‌کند.

مراحل تولید محتوا به انگلیسی

1- برنامه‌ریزی برای تولید محتوا (Plan)

برنامه ریزی اولین مرحله تولید محتوا است. اکثرا مدیران تولید محتوا این برنامه‌ریزی را به وسیله تقویم محتوا انجام می‌دهند. آن‌ها در تقویم محتوا با تعیین موضوع مطلب، نویسنده آن‌، زمان انتشار محتوای متنی، مخاطب هدف (پرسونا)، کلیدواژه‌های استفاده شده و … برنامه ریزی مناسبی برای تولید محتوای سایت‌شان انجام می‌دهند.

در ادامه با هر یک از این موارد آشنا خواهید شد و می‌توانید برنامه‌ریزی مناسبی برای تولید محتوای انگلیسی انجام دهید.

  • مخاطب هدف (پرسونا) کیست؟

هر کسب‌وکاری برای رسیدن به موفقیت نیاز به شناخت مخاطب هدف خود دارد. پرسونا تصویری از مخاطب ایده‌آل برای کسب‌وکارها را به نمایش می‌گذارد.

در حقیقت پرسونا مشخص می‌کند که مخاطب هدف شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ حدودا چند ساله است؟ به چه حوزه‌هایی علاقه دارد؟ و … جمع‌آوری این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا شناخت خوبی از مخاطبان هدف خود به دست‌ آورید و با مشکلات، دغدغه‌ها و سوالاتی که ذهن آن‌ها را به خود مشغول کرده، آشنا شوید.

در این صورت از اطلاعات به دست آمده می‌توانید برای تولید محتواهایی استفاده کنید که مطابق با سلیقه و نیاز آن‌ها هستند. همین امر باعث می‌شود محتوای شما تاثیر خوبی بر مخاطبان بگذارد و آن‌ها را به یکی از مشتری‌های کسب‌وکارتان تبدیل کند.

  • کلید واژه چیست؟

زمانی که مخاطب به محصول یا خدماتی نیاز داشته باشد و بخواهد درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کند، سریع در اینترنت به دنبال آن می‌گردد. موتورهای جست‌‌و‌جو بر اساس کلیدواژه‌ای که کاربر سرچ می‌کند صفحه‌‌هایی را به او نمایش می‌دهند. برای موفقیت مطلب خود، لازم است بتوانید به درستی کلید‌واژه‌های مورد نظر مخاطبان را در مطالب خود به کار ببرید.

  • چگونه کلیدواژه‌های مناسبی پیدا کنیم؟

یکی از بهترین راه‌های پیدا کردن کلیدواژه‌ها استفاده از وب‌سایت keyword planner است. در این وب‌سایت، موضوع مورد نظرتان را می‌نویسید. سپس آمار دقیقی درباره اینکه آن کلیدواژه چند مرتبه در ماه‌های اخیر سرچ شده‌است، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

همچنین این وب‌سایت، کلیدواژه‌های مرتبط را هم به شما پیشنهاد می‌دهد. پس قبل از اینکه نوشتن محتوایی را آغاز کنید حتما بدانید از کدام کلیدواژه‌ها می‌خواهید استفاده کنید.

2- تولید محتوا به زبان انگلیسی (Create)

مرحله ایجاد محتوا یکی از مهم‌ترین مراحل است. هرچه توانایی‌ نویسنده محتوا بیشتر باشد، بهتر می‌تواند فرایند تولید محتوا به زبان انگلیسی را پیش ببرد.

البته منظور از توانایی‌های نویسنده صرفا مهارت نگارش انگلیسی او نیست، آشنایی با اصول سئو (SEO)، نحوه به کار بردن کلیدواژه‌ها در طول متن، آشنایی با الگوریتم‌های وب انگلیسی و … همگی جزئی از توانایی‌های نویسنده برای تولید محتوای اثربخش محسوب می‌شوند.

  • نحوه نگارش محتوای انگلیسی باید چگونه باشد؟

این ویدیو بخشی از دوره کارورزی تولید محتوای انگلیسی است. در این دوره مطالبی آموزش داده می‌شود که کاملا کاربردی هستند و تولیدکنندگان محتوا به آن‌ها نیاز دارند تا بتوانند محتوایی مناسب وب‌سایت انگلیسی ایجاد کنند.

3- انتشار محتوای نوشته شده (publish)

منتشر کردن محتوای متنی‌ در قسمت وبلاگ سایت‌تان یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های انتشار محتوا است. علاوه بر این، انتشار محتوا در وبلاگ باعث می‌شود مخاطب هدف‌تان بهتر با شما و برند کسب‌وکارتان آشنا شود. از این طریق تصویر مناسبی از خدمات و محصولات‌تان در ذهن او ایجاد می‌شود و هر گاه به خدمات‌تان نیاز داشته باشد، سریعا با شما ارتباط برقرار می‌کند.

4- تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از محتوا (Analyze)

معیارهای زیادی برای بررسی نتایج حاصل از تولید محتوا وجود دارند. نرخ پرش (Bounce Rate) و زمان متوسط حضور در صفحات (Average Time on Page) دو معیار مهم برای بررسی هستند.

نرخ پرش درصد کاربرانی را نشان می‌دهد که به سایت شما مراجعه می‌کنند و تنها با مشاهده یک صفحه از سایت‌ از آن خارج می‌شوند. شما با به کارگیری روش‌هایی می‌توانید نرخ پرش را کاهش دهید و کاربران را ترغیب کنید از سایر صفحات سایت شما نیز بازدید کنند.

سه نکته بسیار مهم در تولید محتوا که مخصوص وب انگلیسی است

موتورهای جست‌وجو الگوریتم پیچیده‌تری برای وب انگلیسی دارند، پس اگر می‌خواهید مطالب موفق و پربازیدی به زبان انگلیسی تولید کنید، حتما سه نکته زیر را رعایت کنید.

  • محتوایی تولید کنید که برای Featured Snippet بهینه باشد.
  • محتوای انگلیسی را برای FAQ بهینه کنید.
  • رعایت اصول سئو (SEO)

اصول سئو در وب فارسی نیز اجرا می‌شود، اما بهینه‌سازی مطلب برای Featured Snippet و FAQ مخصوص وب انگلیسی است.

مطمئنا تجربه کرده‌اید که هنگام سرچ کردن یک سوال پیش از آن که صفحه‌های مختلف را ببینید، در بخشی جداگانه جواب سوال‌تان را می‌بینید. آن بخشهمان Featured Snippet است.

برخی معتقدند فیچرد اسنیپت در نتایج جست‌و‌جوی گوگل ‌جایگاه صفر را دارد. بنابراین قرار گرفتن در این بخش، اهمیت ویژه‌ای دارد. وقتی به این جایگاه دست پیدا کردید، میزان کلیک و بازدید از سایت‌تان به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. هنگام نوشتن محتوای انگلیسی لازم است تکنیک‌های بهینه‌سازی برای فیچرد اسنیپت را بدانید.

2- محتوای انگلیسی را برای FAQ بهینه کنید.

وقتی درباره موضوعی سرچ می‌کنید، حتما دیده‌اید که قبل از مشاهده صفحه‌های نتایج در گوگل، بخشی تحت عنوان People also asked وجود دارد. در این بخش سوال‌های اساسی درباره این موضوع و جواب‌های کوتاه و کاربردی به آن‌ها وجود دارد.

شما به عنوان تولید کننده محتوا باید محتوا را به گونه‌ای بنویسید که برای این بخش بهینه شده‌باشد. بسیار اتفاق می‌افتد که محتوای شما در صفحه اول نتایج گوگل نباشد ولی در بخش people also asked به چشم بخورد که اثر بسیاری در بازدید سایت شما خواهد داشت

فراموش نکنید که هدف اصلی در محتوانویسی پاسخ دادن به سوالات کاربران دربار هر موضوع است. بنابراین در درجه اول و پیش از نگارش محتوا، ابتدا به دنبال سوالات ذهنی مخاطبان خود در گوگل بگردید. پس از آن سعی کنید همه این سوالات را در بخشی تحت عنوان FAQ که مخفف عبارت Frequently Asked Question است قرار دهید و به هر کدام در 40-60 کلمه پاسخ دهید.

3- رعایت اصول سئو (SEO)

سئو (SEO) سر واژه Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است. رعایت اصول سئو هنگام تولید محتوا باعث می‌شود مطلب‌تان در سرچ گوگل رتبه بهتری نسبت به رقبا پیدا کند، در صفحه اول نتایج جست‌وجوی گوگل نمایش داده شود و به راحتی در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد. در این صورت احتمال اثرگذاری محتوا افزایش می‌یابد. موارد زیر جزء اصول سئو محسوب می‌شوند.

  • تولید محتواهای جدید و مبتکرانه بر اساس نیاز مخاطب
  • استفاده از کلیدواژه‌های مناسب
  • ساختاربندی محتوای متنی
  • استفاده از آدرس مرتبط برای مطلب (URL)
  • استفاده از تصاویر و ویدیوهای کم‌حجم
  • به کارگیری لینک‌های داخلی و خارجی مناسب

هر یک از موارد بالا در ادامه متن به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

تولید محتواهای جدید و مبتکرانه بر اساس نیاز مخاطب

سعی کنید شناخت خوبی نسبت به مخاطب هدف خود پیدا کنید، از نیاز و سلیقه آن‌ها آگاه شوید، با سوالاتی که در ذهن دارند آشنا شوید و در محتوای خود به آن سوالات پاسخ دهید. در این صورت می‌توانید محتوایی دقیقا متناسب با نیاز مخاطب تولید کنید و با پاسخ دادن به سوالات آن‌ها اعتمادشان را نیز جلب کنید.

کپی کردن محتوا از سایر سایت‌ها نه تنها از لحاظ اخلاقی کار درستی نیست، بلکه شما را به اهداف‌تان نمی‌رساند. فراموش نکنید که مطالب منبع را حتما بازنویسی کنید و به آن ارجاع دهید.

استفاده از کلیدواژه‌های مناسب

در مرحله برنامه‌ریزی برای تولید محتوای انگلیسی با کاربرد کلیدواژه‌ها و نحوه پیدا کردن آن‌ها آشنا شدید و در این مرحله باید نحوه به کارگیری آن‌ها در متن را یاد بگیرید.

در هر محتوا چند مرتبه از کلیدواژه‌ استفاده کنیم؟

چگالی کلیدواژه‌ها در هر متنی باید حدودا یک و نیم تا دو درصد کل کلمات محتوا باشد. یعنی اگر محتوایی هزار واژه‌ای تولید می‌کنید، بهتر است بیست مرتبه کلیدواژه مورد نظرتان را به کار ببرید. البته ممکن است برای یک محتوا بیش از یک کلیدواژه در نظر گرفته باشید. در این صورت در مجموع باید بیست مرتبه از آن‌ها استفاده کنید. البته مراقب باشید که استفاده زیاد از کلیدواژه‌ها روانی و خوانایی متن‌تان را از بین نبرد.

کلیدواژه‌ها را در کدام قسمت‌های محتوا به کار ببریم؟

کلیدواژه‌ها در قسمت‌های مختلف به کار می‌روند. استفاده آن‌ها در متا دیسکریپشن، عنوان‌ اصلی محتوا، زیرعنوان‌ها و مقدمه محتوا توصیه می‌شود.

ساختار مناسب محتوای متنی

محتوایی که تولید می‌کنید باید ساختار مناسبی داشته باشد تا مخاطب بتواند نظم و ارتباط بین قسمت‌های مختلف آن را درک کند. در این صورت انگیزه مخاطب برای مطالعه متن افزایش می‌یابد و تعداد بازدیدهای محتوای‌تان نیز بیشتر خواهد شد.

ساختار مناسب محتواهای متنی این گونه است که مطلب باید بخش‌های مقدمه، بدنه اصلی و در نهایت قسمت جمع‌بندی یا نتیجه‌گیری را داشته باشد.

مقدمه:

بسیاری معتقدند مقدمه اصلی‌ترین بخش محتوا را تشکیل می‌دهد. هر چه مقدمه جذاب‌تر نوشته شود، اشتیاق مخاطب برای مطالعه ادامه متن افزایش می‌یابد. اما اگر مقدمه کیفیت خوبی نداشته باشد، مخاطب مطالعه متن را رها خواهد کرد و عملا محتوایی که تولید کرده‌اید، بی‌ارزش خواهد شد.

بدنه اصلی:

بدنه اصلی محتوای‌ باید از پاراگراف‌های مختلفی تشکیل شود. هر یک از پاراگراف‌ها بهتر است موضوع خاص خودشان را داشته باشند و در عین حال بین آن‌ها نیز ارتباط موضوعی وجود داشته باشد. پاراگراف‌بندی بدنه اصلی باعث می‌شود متن منظم‌تر به نظر برسد و مطالعه آن برای مخاطب راحت‌تر شود.

بخش‌های مختلف بدنه اصلی متن را نیز با استفاده از عنوان‌های مناسب از هم جدا کنید. عنوان‌های محتوا به خوبی می‌توانند بر مخاطب تاثیر بگذارند و آن‌ها را به مطالعه ادامه متن ترغیب کنند. سعی کنید برای طراحی عنوان‌هایی جذاب و تاثیرگذار وقت صرف کنید و بر اساس سلیقه و نیاز مخاطب‌ تیترهایی مناسب طراحی کنید.

نتیجه‌گیری:

در پایان محتوا بهتر است درباره کل محتوای‌تان به جمع‌بندی برسید تا مخاطب با مطالعه آن قسمت، نتیجه‌گیری خوبی از کل متن انجام دهد.

استفاده از آدرس مرتبط برای مطلب (URL)

URL محتوای متنی‌تان باید کاملا مرتبط با موضوع محتوا باشد و بیش از اندازه بلند نباشد. استفاده از کلیدواژه‌ها در URL نیز می‌تواند به بهبود سئوی سایت کمک کند.

استفاده از تصاویر زیبا، باکیفیت و کم‌حجم

یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند باعث افزایش کیفیت محتوا شود، استفاده از عکس‌های جذاب است. سعی کنید عکس‌هایی که انتخاب می‌کنید کاملا مرتبط با موضوع محتوا باشند و کیفیت مناسبی نیز داشته باشند. عکس‌های با کیفیت را می‌توانید به طور رایگان از وب‌سایت Unsplash دانلود کنید.

تعداد عکس‌ها نیز در یک محتوا اهمیت دارد، مثلا برای محتوای هزار کلمه‌ای بهتر است از دو یا سه عکس استفاده کنید.

همچنین هر چه صفحات وب‌سایت شما سریع‌تر به مخاطب نشان داده شوند هم رضایت مخاطب افزایش می‌یابد و هم سئوی سایت بهبود می‌یابد. یکی از راه‌های افزایش سرعت سایت استفاده از تصاویر و ویدیوهای کم‌حجم است. برای کم کردن حجم تصاویر از وب‌سایت Optimizilla استفاده کنید.

به کارگیری لینک‌های داخلی و خارجی

لینک‌های داخلی و خارجی برای افزایش بازدید از سایت بسیار موثر هستند.

تفاوت‌ لینک‌های داخلی و خارجی در چیست؟

لینک‌های داخلی مخاطب را به بازدید از صفحات داخلی وب‌سایت هدایت می‌کند و لینک‌های خارجی مخاطب را به مطالعه مطالب صفحات دیگر هدایت می‌کند.

گاهی نیز وب‌سایت‌های دیگر از لینک‌های خارجی استفاده می‌کنند و به مطالب معتبر و مفید وب‌سایت شما لینک می‌دهند. ارزش این لینک‌ها بسیار زیاد است و در بهبود سئو و رتبه سایت بسیار اثر می‌گذارد.

چه فردی می‌تواند محتوای انگلیسی با کیفیت تولید کند؟

تولید محتوا به انگلیسی بسیار تخصصی و حساس است و نویسنده محتوای انگلیسی باید تسلط مناسبی بر گرامر، واژگان و اصول نگارش انگلیسی داشته باشد. اما این ویژگی‌ها برای یک تولید کننده محتوای انگلیسی کافی نیستند. بلکه یک تولید کننده محتوا باید بتواند مفاهیم را بسیار ساده، واضح و تاثیرگذار به مخاطب منتقل کند، مطالب اضافه و بیهوده را بیان نکند و با لحن مناسب بر تصمیم‌های خرید کاربران اثر بگذارد.

هزینه‌های تولید محتوا به انگلیسی به چه صورت است؟

برای انجام خدمات تولید محتوا دو راهکار پیش روی شما است.

1- استخدام کارشناس تولید محتوا

در این صورت بر اساس سیستمی که در کسب‌وکارتان وجود دارد، خودتان حقوق و مزایای آن‌ها را به صورت ساعتی یا بر اساس تعداد کلماتی که نوشته‌اند، پرداخت می‌کنید.

2- برون‌‌سپاری کردن فعالیت‌های تولید محتوا

در این روش هزینه‌ تولید محتوا بر اساس تعداد کلمات یک متن در نظر گرفته می‌شود. برای بهینه‌سازی متن، جای‌گذاری کلیدواژه‌ها، پیدا کردن عکس‌های مناسب و … نیز هزینه‌های اضافه‌تری بر اساس تعرفه‌ تولید محتوای انگلیسی گرفته می‌شود.

چگونه می‌توانیم هزینه‌های تولید محتوای انگلیسی را کاهش دهیم؟

برون‌سپاری کردن فعالیت تولید محتوا یکی از کارهایی است که می‌توان برای کاهش هزینه‌های تولید محتوای انگلیسی انجام داد. برای این‌ که بتوانید با استفاده از این روش هزینه‌ها و زمان خود را به شیوه‌ای مناسب‌تر مدیریت کنید، بهتر است با مراکزی که خدمات تولید محتوا ارائه می‌دهند، قراردادهای 6 ماهه تا یک ساله منعقد کنید و به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

برون‌سپاری این فعالیت مزایای دیگری نیز دارد. از این طریق می‌توانید انجام این فعالیت را به افراد متخصص در زمینه تولید محتوا بسپارید تا با کمترین میزان خطا محتواهایی مناسب برای کسب‌وکار شما تولید کنند. در این صورت میزان بهره‌وری بخش تولید محتوای خود را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهید، مخاطب‌های زیادی جذب می‌کنید و می‌توانید آن‌ها را به مشتری‌های دائمی و وفادار خود تبدیل کنید.

در صورتی که قصد دارید برای وب سایت خود محتوا به انگلیسی تولید کنید، می‌توانید از خدمات تیم تولید محتوای وب‌سایت آقای مترجم استفاده کنید و سفارش تولید محتوای انگلیسی خود را ثبت کنید.

جمع‌بندی

تولید محتوا به انگلیسی یکی از ابزارهای مفید و کاربردی برای توسعه کسب‌وکارهای امروزی است. همچنین یکی از راه‌های فعالیت در بازارهای جهانی و همکاری در پروژه‌های بزرگ بین‌المللی، تولید محتوا به زبان انگلیسی است چرا که از این طریق می‌توانید کسب‌وکار، محصولات و خدمات‌تان را به جامعه جهانی معرفی کنید، برای انجام تولید محتوا به زبان انگلیسی باید از سه اصل آگاهی داشته باشید:

  • محتوایی تولید کنید که برای Featured Snippet بهینه باشد.
  • محتوای انگلیسی برای FAQ بهینه باشد.
  • اصول سئو (SEO) در محتوا به طور کامل رعایت شوند.

مطلب بالا را مطالعه کنید تا به طور کامل با نکات و مراحل تولید محتوای انگلیسی آشنا شوید.

مطالب مرتبط