چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

زبان انگلیسی دومین زبان پر کاربرد در جهان است. تقریبا دو میلیارد نفر در سرتاسر جهان در سطح قابل قبولی به زبان انگلیسی تسلط دارند و می‌توانند به این زبان صحبت کنند. منظور از سطح قابل قبول این است که می‌توانند با فردی انگلیسی زبان به زبان انگلیسی مکالمه کنند.

گزارشی از شورای فرهنگی بریتانیا به اهمیت زبان انگلیسی اشاره دارد.  بر اساس این گزارش، تعداد افراد غیربومی انگلیسی‌زبان بسیار بیشتر از افرادی است که انگلیسی زبان مادری آن‌ها است. همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که در مذاکره‌ها، صحبت به زبانی انگلیسی مزیت رقابتی مهمی برای شما محسوب می‌شود. اگر این سوال در ذهن شما است که «چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیرم؟» این مطلب به شما کمک می‌کند دید وسیعی در این مورد به دست آورید و به یادگیری زبان انگلیسی انگلیسی علاقه‌مند شوید.

اگر به دنبال شغل جدیدی هستید یا تمایل دارید در شغل که فعالیت می‌کنید پیشرفت کنید، مسلما برتری نسبت به دیگران برایتان بسیار جذاب است. از آن‌جا که تعداد افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند بسیار زیاد است، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی زبان انگلیسی را برای تجارتشان انتخاب می‌کنند. شرکت‌های شناخته‌شده‌ای مثل رنو، سامسونگ و ایرباس هم زبان انگلیسی را به عنوان زبان تجاری خود انتخاب کرده‌اند. این زبان به آسان کردن ارتباطات و کارآمدترکردن کسب‌و‌کارشان کمک شایانی کرده‌است.

سازمان‌های دولتی یا غیردولتی وظیفه دارند در بازارهای نوظهور مثل چین، هند، برزیل، اندونزی، ویتنام یا کشورهای کم درآمد که برای موفقیت در زمینه اقتصاد تلاش می‌کنند، برای جمعیت جوان در حال رشد، موقعیت کاری و زمینه‌هایی برای پیشرفت فراهم کنند. از آن‌جا که ایده یادگیری زبان به طور گسترده‌ای پذیرفته شده‌است، تمرین‌ها و برنامه‌های زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد مثل روش «حق مطالعه» که ابتکار کشور هند است. در این روش دانش‌آموزان همگی دور هم جمع می‌شوند و به صدایی که با لهجه‌ی هندی از روی متن کتابشان می‌خواند گوش می‌دهند و در همین حین هر کلمه بر روی یک مانیتور بزرگ نمایش داده می‌شود.

چرا باید زبان انگلیسی یاد گرفت؟

دلایل بسیاری برای پاسخ به این سوال که «چرا امروزه یادگیری زبان انگلیسی انتخابی هوشمندانه است؟» وجود دارد. از آن‌جا که افراد در بیشتر نقاط جهان زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند، توانایی انگلیسی صحبت کردن به گردشگران اعتماد به نفس می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فرهنگ کشوری که به آن سفر کرده‌اند، انس بگیرند. تصور کنید به برج شارد در لندن یا ساختمان کرایسلر در نیویورک رفته‌اید و می‌توانید درباره این این سازه‌های ارزشمند در دنیا اطلاعاتی به زبان انگلیسی بهدست آورید. صحبت کردن و تعامل با افراد محلی به زبان مادری آن‌ها یا زبانی که بین دو طرف مشترک است، تجربه جذابی برای زبان‌آموزان است.به علاوه رضایتی که فرد از این کار به‌دست می‌آورد، به او انگیزه می‌دهد تا بیشتر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی برود.

یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر این‌که به فرد قابلیت مکالمه به این زبان و لذت بردن از آن را می‌دهد و باعث بالارفتن اعتماد به نفس شما می‌شود، منفعت‌های بسیار دیگری نیز دارد. تحقیقات پزشکی نشان داده‌ است که یادگیری زبان دوم مزایای شناختی زیادی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

1- توانایی بهتر شنیدن

لازمه دو زبانه شدن این است که مغز شما بتواند دو مجموعه صدای بسیار متمایز را تشخیص دهد و آن‌ها را به درستی شناسایی کند. این مهارت به شما کمک می‌کند که شنونده بهتری باشید.

2- توانایی انجام هم‌زمان کارها

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید به چندین زبان صحبت کنید احتمالا برایتان پیش آمده که در حال صحبت، زبان خود را تغییر دهید. این تمرین بسیار خوبی است که بتوانید هم‌زمان کارهای متنوعی انجام دهید.

3- توانایی حل مسئله و خلاقیت

وقتی به یک زبان خارجی صحبت می‌کنید، ناخودآگاه خلاقیتتان در مواجهه با کلمات یا عبارت‌های ناآشنا بالا می‌رود تا بتوانید به طور موثر به آن زبان صحبت کنید. همچنین مطالعات نشان می‌دهد که دو زبانه بودن نقش ب‌سزایی در بالا بردن توانایی حل مسئله و خلاقیت فرد دارد. 

علاوه بر این یادگیری زبان انگلیسی برای سلامتی نیز فواید بسیاری دارد. بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ادینبورگ انجام شده‌است، افرادی که به دو زبان یا بیشتر صحبت می‌کنند، به طور شگفت‌انگیزی توانایی‌های شناختی بهتری دارند و به این ترتیب روند پیر شدن مغز آن‌ها با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد. همچنین یادگیری زبان می‌تواند زوال عقل را نیز به تاخیر بیندازد. پژوهشگرهای همین دانشگاه دریافته‌اند که شانس بهبود افراد دوزبانه از سکته مغزی حدودا دو برابر افرادی است که تنها به یک زبان صحبت می‌کنند.

مطالعات اخیر که توسط دکتر دانیلا پرانی، استاد روانشناسی دانشگاهی در میلان، انجام شده‌است، نشان داده‌است افرادی که به دو زبان یا بیشتر صحبت می‌کنند بیشتر از کسانی که فقط به یک زبان تسلط دارند از اثرات تخریبی بیماری آلزایمر جان سالم به در می‌برند. آلزایمر یک زوال روانی پیشرفته  است که به زوال عقل معروف است و می‌تواند به دلیل انحطاط مغز در سن میانسالی‌ یا پیری آغاز شود. پروفسور آنا اینس انزالدو از دانشگاه مونترال نیز از این نظریه دفاع می‌کند.

 بنابراین، نتایج به دست آمده بیان حکی از ان است که افراد دو زبانه ذهن قوی‌تر و کارآمدتری دارند. پس از  همین امروز یادگیری زبان جدید را شروع کنید. اگر نمی‌دانید برای یادگیری زبان چه زبانی را انتخاب کنید آقای مترجم در این زمینه شما را راهنمایی کرده‌است.

اگر از فواید دیگر یادگیری زبان باخبر هستید در پایین مطلب نظر خود را بیان کنید تا بتوانیم از تجربه‌های شما هم در این حوزه استفاده کنیم و با سایر همراهان در میان بگذاریم.

مطالب مرتبط