آموزش زبان انگلیسی سریع با چند قدم ساده

آموزش زبان انگلیسی این روزها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین، دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر افراد جامعه تبدیل شده است. طبق یک گزارش، پیش بینی شده که تا پایان سال 2020، حدود 2 میلیارد نفر در جهان، دوره‌های آموزش زبان انگلیسی را پشت سر گذاشته‌اند.

اما چه عواملی باعث شده است که آموزش زبان انگلیسی به یکی از مهم‌ترین اهداف، در طول زندگی بسیاری از افراد تبدیل شود؟ آیا راه‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی به صورت سریع و اصولی وجود دارد؟ چطور بهترین معلم‌های خصوصی زبان انگلیسی را شناسایی کنیم؟ در مقالۀ پیش رو به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

چرا همۀ ما به آموزش زبان انگلیسی نیاز داریم؟

هر یک از ما در طول مسیر زندگی خود، به دلایل مختلفی به آموزش زبان اتگلیسی نیاز پیدا خواهیم کرد. در این قسمت به چند مورد از مهم‌ترین دلایل افراد برای آموزش زبان انگلیسی اشاره می‌کنیم.

1. مهاجرت، تحصیل در دانشگاه‌های بین‌المللی و سفرهای خارجی

اگر قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی یا کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید بر اساس قوانین این کشورها، به مدرک تافل یا آیلتس نیاز خواهید داشت. همین مورد در رابطه با ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان نیز صدق می‌کند.

در ضمن اگر اهل سفرهای خارجی باشید، با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم همۀ مردم دنیا، مشکلات کمتری را در ارتباطات خود با مردم این کشورها تجربه خواهید کرد. همۀ این موارد باعث می‌شود که افراد بسیار زیادی در سرتاسر جهان به دنبال آموزش زبان انگلیسی باشند.

2. به دست آوردن شغل بهتر

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به استخدام در شرکت‌های دولتی یا خصوصی علاقمند هستند، حتما مشاهده کرده‌اید که این روزها، تسلط کافی به زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام در این شرکت‌ها است. بنابراین اگر به دنبال استخدام و کسب درآمد ثابتِ ماهیانه هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آموزش زبان انگلیسی را جزو اولویت‌های خود قرار دهید.

3. قبولی در آزمون‌های داخلی مختلف

زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین دروس امتحانی در بسیاری از آزمون‌های داخلی، از جمله کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکترا است. بسیاری از خانواده‌ها آموزش زبان انگلیسی را از همان کودکی جزو برنامه‌های آموزشی فرزندشان قرار می‌دهند. بنابراین برای رقابت با چنین افرادی که تسلط کاملی روی زبان انگلیسی دارند، لازم است که آموزش زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

فراموش نکنیم که تسلط به زبان انگلیسی نه تنها به قبولی بسیاری از افراد در آزمون دکترا کمک کرده است، بلکه دانشجویان دورۀ دکترا برای اینکه اجازۀ شرکت در امتحان جامع و فارغ‌التحصیل شدن را داشته باشند، باید یک مدرک زبان معتبر مانند تولیمو یا msrt را به دانشگاه تحویل دهند. این هم یک دلیل دیگر برای جدی گرفتن آموزش زبان انگلیسی است.

4. مطالعه منابع دست اول و به روز دنیا

 حتی اگر قصد مهاجرت، استخدام یا قبولی در آزمون‌های داخلی را هم نداشته باشید و علاقه یا سرمایۀ چندانی برای سفرهای خارجی ندارید، باز هم به آموزش زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت.

بسیاری از منابع علمی دنیا، خبرها، فیلم و سریال‌های جذاب و پر مخاطب، بازی‌های آنلاین و غیره به زبان انگلیسی منتشر می‌شوند. بنابراین برای استفاده از این منابع جذاب و ارزشمند، لازم است که آشنایی کافی با این زبان پرکاربرد را داشته باشید. این مورد هم یکی دیگر از دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی است.

راهکارهای آموزش زبان انگلیسی سریع

برای آموزش زبان انگلیسی راهکارهای مختلفی وجود دارد. اما مسألۀ مهم این است که کدام راهکار بیشترین بازدهی را دارد؟ برخی روش‌ها اگر چه به نتیجه خواهند رسید، اما ممکن است نیاز به صرف زمان زیادی برای دستیابی به هدف مورد نظر داشته باشند.

همچنین در این مسیر باید مراقب افراد سوجویی باشید که با قیمت‌های نجومی و تخصص پایین، باعث هدر رفتن سرمایه و وقت شما در مسیر آموزش زبان انگلیسی می‌شوند.

ما در این قسمت به بررسی روش‌های مختلف آموزش زبان انگلیسی، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها پرداخته‌ایم.

1. آموزش زبان انگلیسی به صورت خودخوان

یکی از روش‌های آموزش زبان انگلیسی این است که منابع مورد نظر شامل کتاب، ویدیوهای آموزشی، فیلم، موسیفی و غیره را تهیه کنید و به صورت خودخوان، روزانه زمانی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید. برخی از افراد به دلیل اینکه نمی‌خواهند برای شرکت در کلاس‌های آموزش زبان، هزینه کنند و یا فرصت کافی برای رفت و آمد ندارند، از این روش استفاده می‌کنند.

اگر چه که با این روش هم می‌توان روی بخش واژگان، خوانداری و شنیداری زبان مسلط شد، اما مشکلات خاص خود را هم دارد. کتاب‌ها اگر چه مفید هستند اما نمی‌توانند اشتباهات شما را تشخیص دهند و اشکالاتتان را رفع کنند. در این روش ضمن نیاز به زمان طولانی برای یادگیری، شاگرد به ندرت متوجه اشتباهات خود در تلفظ کلمات و سایر موارد خواهد شد.

در یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین ملزومات، ارتباط با یک معلم انگلیسی آنلاین یا حضوریِ متخصص و با دانش است که اشتباهات شما را در زمینه‌های مختلف شناسایی و رفع کند.

از سویی دیگر، در روش خودخوان شما به فرد یا افراد متخصصی دسترسی ندارید که بتوانید با آن‌ها مکالمه کنید و اشکالات خود را در این زمینه شناسایی کنند. بخش مهمی از یادگیری زبان انگلیسی به توانایی شما در صحبت کردن بستگی دارد و برای تسلط روی این موضوع باید به طور مداوم با یک یا چند نفر به زبان انگلیسی صحبت کنید. 

2. آموزش زبان انگلیسی در کلاس‌های گروهی

روش دوم برای آموزش زبان انگلیسی، شرکت در کلاس‌های گروهی زبان است که مزایای آن نسبت به روش قبل بیشتر است. چرا که هم از حضور یک معلم زبان به عنوان راهنما و مربی بهره می‌برید و هم می‌توانید با همکلاسی‌هایی خود به زبان انگلیسی صحبت کنید و از تجربیات آن‌ها در زمینۀ آموزش زبان استفاده کنید.

اما مشکلی که در این روش وجود دارد، در وهلۀ اول شناسایی آموزشگاه‌ها و معلم‌های با دانش و دلسوز در این زمینه است. بسیاری از افراد بدون اینکه دانش کافی در زمینۀ آموزش زبان داشته باشند، با درخواست هزینه‌های بالا باعث هدر رفتن وقت و سرمایۀ شاگردان می‌شوند. در پایان دوره نیز بسیاری از این شاگردان پیشرفت چندانی به دست نمی‌آورند.

مشکل بعدی این است که در کلاس‌های گروهی معمولا افراد، اهداف مختلفی از یادگیری زبان انگلیسی دارند. حتی در کلاس‌هایی که هدف همۀ شرکت‌کنندگان، قبولی در آزمون آیلتس یا تافل است، احتمالا هر فرد به دنبال کسب نمرۀ متفاوتی در این آزمون‌ها خواهد بود. بنابراین با حضور در کلاس‌های گروهی آموزش زبان انگلیسی، اهداف برخی از افراد نادیده گرفته می‌شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ استاد زبانی در تمامی زمینه‌ها مانند آموزش آیلتس، آموزش زبان انگلیسی کنکور، آموزش زبان انگلیسی به کودکان و غیره تخصص ندارد.

3. آموزش زبان انگلیسی با استفاده از معلم خصوصی زبان

سومین و بهترین روش‌ برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، استفاده از معلم خصوصی زبان است. گفتیم که در حالت خودخوان، شاگرد باید زمان بسیار زیادی را صرف آموزش زبان کند. ضمن اینکه عدم ارتباط او با یک مربی باعث می‌شود بسیاری از اشکالات او رفع نشوند.

 همچنین اشاره کردیم که در کلاس‌های گروهی ممکن است اهداف شاگردان از آموزش زبان با همدیگر تفاوت داشته باشد. همین موضوع باعث پایین آمدن بازدهی برخی از کلاس‌های گروهی زبان می‌شود.

 اما استفاده از بهترین معلم خصوصی ایران در زمینۀ آموزش زبان انگلیسی، در وهلۀ اول به متقاضی این امکان را می‌دهد تا از راهنمایی‌ها و مشاورۀ یک فرد متخصص، دلسوز و با دانش بهره‌مند شود.

از طرفی در کلاس‌های خصوصی زبان، شاگرد می‌تواند به جای شرکت در کلاس‌های حضوری، از معلم انگلیسی آنلاین استفاده کند.  یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از معلم خصوصی زبان این است که شاگرد می‌تواند معلم زبانی را انتخاب کند که تخصص او دقیقا با هدفی که از آموزش زبان در نظر دارد، مطابقت داشته باشد. همچنین بر خلاف کلاس‌های گروهی، معلم خصوصی زبان، تمام توجه و تمرکز خود را روی آموزش به همان شاگرد و دستیابی او به هدف مورد نظرش قرار می‌دهد.

آموزش سریع زبان انگلیسی با تدریس خصوصی زبان استادبانک

همان طور که گفتیم یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش سریع زبان انگلیسی، استفاده از معلم خصوصی است. هر هدفی که از آموزش زبان انگلیسی داشته باشید، انتخاب یک معلم خصوصی با تجربه، دلسوز و با پیشنهاد قیمتی مناسب، می‌تواند از هدر رفتن وقت، انرژی و سرمایۀ شما جلوگیری کند.

اگر قصد شرکت در آزمون‌هایی مانند تافل، آیلتس، MSRT و تولیمو دارید، یا هدف شما آموزش زبان در سطوح مقدماتی است و یا قصد کسب درصدهای بالا در درس زبان آزمون‌های سراسری را داشته باشید، با انتخاب بهترین معلم‌ خصوصی زبان استادبانک – سامانۀ برتر تدریس خصوصی زبان در ایران- در سریع‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه‌ها به هدف مورد نظر خود دست پیدا خواهید کرد.

چنان چه در زمینۀ خدمات معلم خصوصی زبان استادبانک و امکانات این سامانۀ تدریس خصوصی به مشاورۀ بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از طریق شمارۀ 91005343-021 با مشاوران و کارشناسان استادبانک در تماس باشید.

همچنین با مراجعه به سایت استادبانک به آدرس www.ostadbank.com و بخش زبان می‌توانید رزومۀ اساتید زبان انگلیسی استادبانک و نظرات شاگردان مختلف را در مورد آن‌ها مشاهده کنید. سپس معلم مورد نظر را انتخاب کرده، درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان استادبانک باشید.

مطالب مرتبط