بهترین کتاب های گرامر انگلیسی به زبان فارسی

از نظر بسیاری از زبان‌آموزان گرامر یکی از سخت‌ترین قسمت‌های یادگیری هر زبان است. چرا که بسیاری یادگیری گرامر زبان انگلیسی را مبحثی خشک و بی‌روح می‌دانند. یادگیری گرامر با استفاده از کتاب‌هایی که به زبان فارسی تالیف شده‌اند می‌توانند برای بعضی از زبان‌آموزان جذاب باشد و فرایند یادگیری آن‌ها را سرعت ببخشد. به همین خاطر در این پست کتاب‌های گرامر انگلیسی به زبان فارسی را معرفی کرده‌ایم.

1- کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی

grammar-50

کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی در حقیقت ترجمه کتاب Basic Grammar in Use به زبان فارسی است.زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا متوسط می‌توانند از مطالب این کتاب برای تقویت گرامر خود استفاده کنند.

هر درس کتاب گرامر پایه زبان انگلیسی از دو صفحه تشکیل شده است. صفحه اول به آموزش مطالب و صفحه دوم به تمرین اختصاص داده شده و در مجموع 116 درس دارد. پس از انجام تمرین‌ها می‌توانید پاسخ‌ صحیح آن‌ها را نیز در پایان کتاب مشاهده کنید.

علاوه بر این، در CD-ROM این کتاب تمرینات بیشتری برای زبان‌آموزان فراهم شده تا بر نکات گرامری تسلط کافی پیدا کنند.

2- کتاب گرامر نوین

novin-grammar

این کتاب نکات اصلی و کاربردی گرامر زبان انگلیسی را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد. گرامر نوین از 85 بخش تشکیل شده است. مخاطب نکات گرامری هر بخش را مطالعه می‌کند و بلافاصله تمرینات مربوط به آن را حل می‌کند تا مطالب به خوبی در ذهنش تثبیت شوند.

ترجمه جملات هر یک از تمرینات نیز پایان هر بخش آورده شده. اگر زبان‌آموزان مفهوم هر یک از جملات را متوجه نشوند، می‌توانند به آن قسمت مراجعه کنند و اشکالات خود را رفع کنند.

علاوه بر این، کلمات مهم تمرین‌ها نیز به همراه معنی‌شان در این کتاب وجود دارد. پس زبان‌آموزان با مطالعه کتاب گرامر نوین هم گرامر انگلیسی خود را تقویت می‌کنند و هم دایره واژگان‌شان را گسترش می‌دهند.

3- کتاب افعال انگلیسی و مبانی دستور زبان

english-verb

کتاب افعال انگلیسی و مبانی دستور زبان راهنمای خوبی برای دانش‌آموزان و دانشجویانی است که قصد دارند به طور کاملا ساده با گرامر انگلیسی آشنا شوند و در بازار کار، هنگام سفر و … از آن استفاده کنند. در این کتاب تمام نکات مربوط به افعال انگلیسی گردآوری شده است. افعال دو قسمتی نیز که یکی از مباحث سخت گرامر است به خوبی به زبان‌آموزان آموزش داده شده و تمام نکات آن بیان شده است.

علاوه بر افعال، موضوعات دیگری از دستور زبان انگلیسی نیز در این کتاب وجود دارد. موضوعاتی مانند ساختار جملات انگلیسی، حروف تعریف و … پس زبان‌آموزان با مطالعه این کتاب نسبت به همه قواعد گرامر انگلیسی دید کلی به دست خواهند آورد و با افعال زبان انگلیسی به طور کامل آشنا خواهند شد.

4- کتاب خودآموز زمان‌ها در زبان انگلیسی مهندس جولایی

grammar-51

اگر دوست دارید با زبانی ساده با همه زمان‌های گرامر زبان انگلیسی و نکات آن‌ها آشنا شوید از این کتاب استفاده کنید.

زمان‌های انگلیسی مبحثی است که افراد زیادی در یادگیری آن دچار اشکال می‌شوند اما این کتاب به خوبی تمام نکات مربوط به زمان‌ها را آموزش داده. نکته مهم اینکه افراد به طور کاملا خودآموز می‌توانند محتوای کتاب را مطالعه کنند و نیازی به آموزش از طرف اساتید ندارند. پس می‌توانند در هر زمان و مکانی از محتوای کتاب استفاده کنند و یادگیری‌شان صرفا محدود به کلاس درس نمی‌شود.

5- کتاب گرامر جامع آزمون‌های زبان

grammar-54

مطالب این کتاب مخصوص افرادی است که قصد دارند در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کنند. در حقیقت شرکت‌کنندگان آزمون‌های MHLE، EPT، MSRT، تولیمو، تافل و کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌ های مختلف می‌توانند از مطالب کتاب بهره ببرند.

نکات زائد در این کتاب وجود ندارد و همه نکات گرامری به همراه تکنیک‌های تست‌زنی آن‌ها آموزش داده شده است. در پایان هر بخش نیز سوالات شبیه‌ساز آزمون‌ها به همراه پاسخ تشریحی‌شان وجود دارد.

افراد می‌توانند با پاسخ دادن به آن‌ها تسلط خود بر زبان انگلیسی را به طور قابل توجهی افزایش دهند. علاوه بر این، آزمون‌های جامع کتاب Kit و تست‌های آزمون‌های سراسری رشته‌های مختلف به همراه پاسخ تشریحی‌شان نیز در این کتاب وجود دارد.

6- کتاب چگونه گرامر تافل را آسان بیاموزیم

grammar-56

این کتاب توسط انتشارات جنگل در 176 صفحه به چاپ رسیده است و به زبان‌آموزان در یادگیری گرامر تافل کمک می‌کند. تافل آزمونی است که افراد برای مهاجرت‌های تحصیلی و ورود به دانشگاه‌های کشورهای خارجی باید در آن شرکت کنند و نمره مناسبی به دست آورند. این کتاب به داوطلبان آزمون تافل کمک می‌کند که خیال‌شان از بابت گرامر این آزمون راحت باشد و به خوبی نکات اصلی آن را یاد بگیرند.

7- کتاب گرامر زبان انگلیسی (گنجینه)

grammar-52

کتاب گرامر زبان انگلیسی (گنجینه) توسط انتشارات جنگل در 424 صفحه تالیف شده است. اگر می‌خواهید گرامر زبان انگلیسی را از پایه تا پیشرفته یاد بگیرید می‌توانید از مطالب این کتاب استفاده کنید. در هر قسمت، نکات گرامری آموزش داده شده است، سپس بر اساس آن نکات، تمرینات خاصی طراحی شده تا زبان‌آموزان با پاسخ‌گویی به آن‌ها فرایند یادگیری خود را تکمیل کنند. پاسخ تمرین‌ها نیز در آخر کتاب آورده شده تا زبان‌آموزان با چک کردن جواب‌های‌شان از نقاط ضعف خود آگاهی پیدا کنند و از این طریق گرامر زبان انگلیسی خود را تقویت کنند.

8- کتاب مکالمه زبان انگلیسی و گرامر در 60 روز

grammar-60

این کتاب اصلی‌ترین نکات گرامر و مکالمه سطوح متوسط تا پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید در 60 روز با تمامی نکات کاربردی این حیطه آشنا شوید. در این کتاب، مطالبی نیز درباره اشتباهات رایج زبان‌آموزان وجود دارد. با آگاهی از آن‌ها خودتان دیگر آن اشتباهات را تکرار نخواهید کرد و پروسه تقویت گرامر زبان انگلیسی را با سرعت بیشتری طی می‌کنید. کتاب مکالمه زبان انگلیسی و گرامر در 60 روز توسط انتشارات جنگل در 267 صفحه به چاپ رسیده است.

9- کتاب گرامر جامع زبان انگلیسی

grammar-61

زبان‌آموزان سطح متوسط (Intermediate) می‌توانند از این کتاب برای تقویت گرامر زبان انگلیسی به صورت خودآموز استفاده کنند. مطالب کتاب گرامر جامع زبان انگلیسی تمام نکات مهم گرامری را پوشش می‌دهد و با زبانی ساده مخاطب را با نکات کاملا کاربردی آشنا می‌کند. وجود مجموعه‌ای از تمرین‌ها به همراه پاسخ‌نامه در این کتاب نیز به یادگیری بهتر مطالب کمک خواهند کرد. این کتاب توسط انتشارات رهنما در 600 صفحه به چاپ رسیده است.

10- کتاب لذت گرامر

english-100

کتاب لذت گرامر مخصوص دانش‌آموزان دبیرستانی است و مجموعه‌ای از نکات گرامری سه سال دبیرستان در این کتاب جمع‌آوری شده است. دانش‌آموزانی دبیرستانی و افرادی که قصد شرکت در کنکور را دارند به خوبی می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند. چون گرامر سه سال در این کتاب به صورت یک جا جمع‌آوری شده افراد به خوبی می‌توانند ارتباط بین نکات گرامری سه سال مختلف را درک کنند. همین امر نظم ذهنی خوبی برای آن‌ها به وجود می‌آورد و باعث می‌شود نکات گرامر زبان انگلیسی را راحت‌تر یاد بگیرند.

جمع‌بندی

اکنون که با بهترین کتاب‌های گرامر انگلیسی به زبان فارسی آشنا شدید، بر اساس نیازتان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و شروع به مطالعه کنید. مطمئن باشید با تمرین و تکرار بسیار می‌توانید به تسلط کافی در گرامر انگلیسی دست پیدا کنید. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره گرامر زبان انگلیسی به دست آورید، مطالب زیر را حتما مطالعه کنید.

مطالب مرتبط