بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان + دانلود رایگان

حتماً شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارند زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. اگر تلفن همراه هوشمند هم داشته باشید (که حتماً دارید) همه چیز برای تقویت زبان مهیاست. به این ترتیب، می‌توانید زبان انگلیسی  را در هر حالت، زمان و مکان – چه در مسیر خانه به محل کار، چه در مواقع استراحت و چه قبل از خواب – یاد بگیرید و تمرین کنید. محدودیت خاصی برای یادگیری ندارید.

راه‌های مختلفی هم برای این کار دارید. برای نمونه می‌توانید زبان انگلیسی را با موسیقی انگلیسی، کانال‌های یوتیوب و پادکست های انگلیسی فرابگیرید؛ اما بهتر است اپلیکیشن‌های آموزش زبان را هم فراموش نکنیم! با اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اندروید و iOS، یادگیری زبان تقریباً مثل یک بازی می‌شود و دیگر از واژگان و تمرین‌های خسته کننده دستور زبان خبری نیست! اما آیا می دانید بهترین نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی چیست؟ احتمالاً در این فکر هستید که «بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی چیست؟» یا «با کدام اپلیکیشن باید شروع کنم؟»

نگران نباشید.در ادامه، 9 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی اندروید و iOS را به شما معرفی می‌کنیم.

1. اپلیکیشن Rosetta Stone

اگر به دنبال منابع انگلیسی گشته باشید، حتما نام Rosetta Stone را شنیده‌اید. میتوان Rosetta Stone را معروف‌ترین روش برای یادگیری زبان معرفی کرد. این روش در مقایسه با روش‌های دیگر منحصر به فرد است. معمولاً اپلیکیشن‌های آموزشی، زبان دوم را به زبان مادری شما برایتان توضیح می‌دهند. به عنوان مثال، اگر فرانسوی باشید، دستور زبان و واژه‌های انگلیسی را با توضیحات فرانسوی می‌آموزید. Rosetta Stone انگلیسی را به زبان انگلیسی به شما یاد می‌دهد! اما چگونه؟؟

این نرم افزار برای یادگیری واژه‌های مقدماتی، تمرین‌هایی تدارک دیده‌است. برای نمونه، واژه‌های انگلیسی«woman»، «man»، «park» را با کمک تصویر یاد می‌گیرید. در مرحله بعد، این برنامه سعی می‌کند یک جمله انگلیسی دارای کلمه‌های بالا را به شما یاد دهد مانند:

 «A man and a woman is sitting in the park»

البته ممکن است ندانید کلمه «sit» در این جمله به چه معناست، اما احتمالاً می‌توانید آن را به درستی حدس بزنید.

با استفاده از این روش، بسیاری از واژه‌ها و عبارت‌های جدید انگلیسی را بدون استفاده از زبان مادری خود می‌آموزید.

حتما این اپلیکیشین را نصب کنید تا دیگر مجبور نباشید انگلیسی را در ذهنتان ترجمه کنید.

2. اپلیکیشن Duolingo

امروزه اپلیکیشن Duolingo از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلفی از جمله زبان انگلیسی است و به شدت به کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اند توصیه می‌شود. این نرم افزار به روش یادگیری از طریق بازی به شما کمک می‌کند با روزی 20 دقیقه بازی کردن به سرعت زبان انگلیسی را بیاموزید. Duolingo از درس‌هایی تشکیل شده است که بر اساس هر موضوع 7 کلمه به شما آموزش می‌دهد و برای تکمیل هر درس و بر اساس امتیازهای کسب شده پاداش‌ها و جایزه‌هایی می‌دهد.

درس‌های این برنامه بر اساس نوع یادگیری هر کاربر تنظیم می‌شود. تمرین‌ها نیز طوری طراحی شده‌اند که به کاربران کمک می‌کند که لغات جدید را به طور مؤثرتری یاد بگیرند و مرور کنند.
بسیاری از معلمان و حتی دولت‌ها و مسئولین نظام آموزشی برخی کشورها در دنیا، Duolingo را به عنوان کامل‌ترین برنامه کمک آموزشی برای یادگیری زبان انگلیسی در کلاس‌های درس معرفی کرده‌اند. بالغ بر 200 میلیون نفر در دنیا از این اپلیکیشن برای یادگیری زبان استفاده می‌کنند.

Duolingo  یک برنامه عالی و بی نظیر برای یادگیری زبان انگلیسی است که منابع زیادی را برای کاربران در کلیه‌ی سطوح یادگیری زبان فراهم می نماید.

3. اپلیکیشن Improve English: Word Games

برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مند یه یادگیری و مرور مداوم لغات انگلیسی هستند، اپلیکیشن Improve English: Word Games می‌تواند برای پیشرفت مداوم درک و یادگیری آنان در انگلیسی مفید باشد. این برنامه لغات جدید را به وسیله‌ی تمرین‌ها و روش‌های بسیار متنوعی آموزش می‌دهد.

برنامه Improve English: Word Games کمک شایانی به افراد در یادگیری کلمه‌ها، ایده‌ها و عبارت‌های جدید می‌کند و همچنین فرصت‌های بسیاری را برای یادگیری فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به گونه‌ای طراحی شده است تا افرادی که در سطح مبتدی بوده و اطلاعاتی ابتدایی در زمینه زبان انگلیسی دارند بتوانند توانایی های خودشان را با استفاده از این اپلیکیشن ارتقا و بهبود دهند. در واقع این برنامه ترکیبی از محتوای انتخابی و هدایت شده توسط کارشناسان آموزش زبان و اساتید این حوزه می باشد. راهبرد ارائه شده در این برنامه به عنوان الگوریتمی به منظور نظارت و تجربه بر زبان آموزی ارائه شده است.

در این اپلیکیشن، در هریک از مراحل، یادگیری به سبک فلش کارت‌های گرافیکی ضمن آشنایی زبان آموز می‌توان نکات و توضیحات کاربر را نیز در این زمینه به آن اضافه کرد. بدین معنی که فضای کافی به منظور ارائه‌ی یادداشت بر متن یا موضوع در نظر گرفته شده است. در واقع زمانی که فرد احساس می‌کند کلمه‌ی درست را در بین کلمات دیگر شناسایی کرده است، می‌تواند آن را از بسته‌ی مورد نظر خود خارج سازند. بازی‌های آموزشی که در دوره های مختلف توسط این اپلیکیشن ارائه می‌شود از محتوای عالی برخوردار هستند. در مواردی که پرسش‌های انتخابی در این نوع اپلیکیشن به صورت چند گزینه‌ای ارائه شده‌اند، هر یک از پاسخ‌ها طوری در نظر گرفته شده است که به صورت عبارت یا ترکیبی از کلمات می باشند ولی از بین پاسخ‌های نزدیک به پاسخ اصلی قاعدتاً فقط یکی از آن‌ها جواب صحیح می‌باشد.

نسخه‌ی حرفه‌ای این برنامه دارای محتوای بسیار با کیفیتی می‌باشد که می‌تواند بر دایره واژگان کاربر بیفزاید. استفاده از این اپلیکیشن برای دانش آموزان بسیار مفید است و می‌توانند از این طریق به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کنند.

4. اپلیکیشن Memrise

Memrise با استفاده از روش‌هایی خلاقانه و سرگرم کننده کمک می‌کند معنی کلمه‌ها را به خاطر بسپارید.

جالب است بدانید که دوره‌های Memrise توسط کاربران طراحی شده‌است. بنابراین شما می‌توانید ببینید که چگونه سایر زبان آموزان این کلمات را آموخته‌اند. بیش از 13 دوره در این برنامه وجود دارد که از آسان‌ترین آن‌ها «افعال بی قاعده انگلیسی» و سخت‌ترین آن‌ها «داستان دو شهر» چارلز دیکنز را می‌توان نام برد.

یادگیری لغات جدید همیشه برای زبان آموزان از سخت‌ترین کارها بوده است. اپلیکیشن Memrise با ارائه‌ی راه‌های سرگرم کننده و آسان، یادگیری کلمه‌هایی که ممکن است به نظر شما عجیب برسند را راحت‌تر می‌کند. همچنین می‌توانید واژه‌هایی را که آموخته‌اید را ذخیره کنید تا درصورت فراموشی دوباره آن‌ها را مرور کنید.

Memrise یک راه بسیار مؤثر برای یادگیری کلمه‌های انگلیسی است. این اپلیکیشن به تمامی افرادی که به دنبال گسترش واژگان خود هستند، توصیه می‌شود.

5. اپلیکیشن Sentence Master Pro

اپلیکیشن Sentence Master Pro زبان انگلیسی را به روش بازی‌گونه یا بازی محوری آموزش می‌دهد و علاوه بر تمرکز بر ساخت جملات، کاربران را وادار می‌سازد تا توانایی‌های خود را در زمینه‌ی جمله بندی به چالش بکشند و با ردیف کردن کلمات به هم ریخته و جملات پراکنده به آنها نظم و انسجام اصلی را ببخشند و از این راه بتوانند از جنبه‌های آموزشی آن بهره مند شوند.

محیط برنامه بیشتر برای جوانان طراحی شده است و می‌تواند آثار بسیار مطلوبی را در خصوص یادگیری زبان انگلیسی برجای بگذارد. در واقع می‌توان گفت این برنامه در سنین پایین‌تر از قبیل نوجوانان که در خواندن و نوشتار تبحر دارند و می‌خواهند درک مفاهیم خود را به چالش بکشند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین بخشی از این اپلیکیشن محبوب به ضرب المثل‌ها اختصاص داده  شده است. در این بخش بزرگسالانی که به نحوی تمایل دارند مهارت های خود را در یادگیری زبان انگلیسی به چالش بکشند می توانند اطلاعات و دانش خود را آزمایش کنند.

6. اپلیکیشن Busuu

Busuu اندکی با اپلیکیشن هایی که تا کنون معرفی کردیم متفاوت است. بیشتر اپلیکیشن هایی که تا کنون معرفی کردیم، برای یادگیری انگلیسی، به صورت فردی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بیشتر درس‌ها خودتان پله به پله جلو می‌روید. اما با Busuu می‌توانید با انگلیسی زبانان صحبت کنید و توانایی مکالمه خود را ارتقا بخشید. جدا از قابلیت مکالمه، این برنامه از استانداردهای CEFR پیروی می‌کند. در این برنامه هر درس دارای کلید واژه، یک بخش گفت‌وگو، یک تمرین نوشتن، یک بخش مرور و همچنین یک بخش صحبت با انگلیسی زبانان است. با این تمرین‌ها، می‌توانید هر چهار مهارت را به طور متعادل ارتقا دهید و پیش ببرید.

اپلیکیشن Busuu بیش از 90 میلیون نفر کاربر دارد و اگر مشتاق صحبت کردن با افراد دیگر هستید و خواهان افزایش مهارت مکالمه خود هستید، Busuu را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

7. اپلیکیشن Babbel

Babbel اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی است که بیشتر تمرکز خود را بر روی آموزش واژه‌ها گذاشته است. این برنامه، کاربران خود را با کامل کردن عبارات و تکرار آن‌ها آموزش می‌دهد. این اپلیکیشن 4 قابلیت تشخیص صدا، تشخیص تصویر، هجی کردن کلمات و پرکردن جاهای خالی را به کاربر می‌دهد. تمرکز Babbel بیشتر روی کیفیت است تا کمیت! همچنین با این برنامه می‌توانید میزان پیشرفت خود را مشاهده کنید.

در شرایطی که بسیاری از زبان آموزان زبان انگلیسی فراگیری کلمات جدید را یکی از دشوارترین چیزهایی می‌دانند که با آن مواجه شده‌اند. اپلیکیشن  Babbelبا استفاده از قواعد منسجم و مشترک اروپایی که در زمینه‌ی آموزش زبان انگلیسی و سایر منابع مرتبط تدوین شده‌اند درس‌های ارائه شده را به ترتیب سطوح آسان و دشوار تقسیم بندی کرده است.

اگر هدف شما یادگیری کلمه‌های انگلیسی و افزایش دایره لغات است، Babbel به شما پیشنهاد می‌شود.

8. اپلیکیشن ELSA Speak – Accent Reduction

اپلیکیشن ELSA به شما آموزش می‌دهد که چگونه روان انگلیسی صحبت کنید. ELSA به عنوان برترین برنامه‌ی مکالمه‌ی زبان انگلیسی شناخته شده است که به شما در صحبت کردن همانند یک آمریکایی با استفاده سیستم پیشرفته‌ی تشخیص گفتار کمک می‌کند.
این نرم افزار به شما می‌آموزد که چگونه اصطلاح‌ها و عبارت‌هایی که در مکالمه‌های افراد انگلیسی زبان در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد را به طور صحیح تلفظ کنید و یاد بگیرید. برنامه‌ی آموزشی این اپلیکیشن بر اساس کلاسِ جهانی مربیان آواشناسی و واج شناسی طراحی شده است.
سریع‌ترین راه برای تمرین و تقویت مکالمه زبان انگلیسی این است روزی ده دقیقه از اپلیکیشن ELSA استفاده کنید.

 9. اپلیکیشن‌های Tutor 24/7

با داشتن Tutor 24/7 همیشه یک مربی همراه خود دارید. در این اپلیکیشن بسیاری از زبان‌ها پشتیبانی می‌شود و هر زبان از یک اپلیکیشن جداگانه برخوردار است و تمامی آن‌ها رایگان هستند. در این برنامه گزینه‌هایی وجود دارد که شما را به مجموعه متفاوتی از موضوع‌ها مانند لباس پوشیدن، محیط، رنگ، تحصیلات، خانواده، سلامت، خوش‌آمدگویی، بدن، مسیر، آب و هوا، کار و… برای یادگیری زبان هدایت می‌کند.

در هر دسته، فعالیت‌هایی هم‌چون حافظه، آزمون، تمرین املا، فلش کارت‌ها و موارد بسیار دیگری برای مطالعه وجود دارد.
لازم به ذکر است اپلیکیشن‌های Tutor 24/7 تنها برای سیستم عامل iOS موجود است.

10. اپلیکیشن lingbe

این اپلیکیشن یکی از برنامه­های خوب و کاربردی برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی به صورت تماس تصویری و صوتی است. از ویژگی­های آن این است که بدون اتلاف وقت یا معطل شدن با تنها یک گزینه سریع به فردی برای مکالمه وصل می­شوید. تماس­ها در این نرم افزار به دو دسته تقسیم می­شوند، تماس practice call که شما را به فردی تقریباً هم سطح خودتان وصل می­کند و می­توانید با او شروع به حرف زدن کنید. اگر خجالت می­کشید این تماس برای شروع کار پیشنهاد می­شود زیرا می­دانید که فرد مقابل هم مثل شما دنبال یادگیری بیشتر زبان انگلیسی است. نوع دوم تماس­های این نرم افزار native call نام دارد که با کلیلک بر روی این گزینه به فردی که سطح زبان انگلیسی او در حد بالایی قرار دارد وصل می­شوید و می­توانید با حرف زدن با او چیزهای زیادی یاد بگیرید.

در ضمن برای بر قراری تماس­ها باید سکه جمع کنید و هر چند دقیقه تماسی نیازمند تعدادی سکه است. این سکه­ها را از راه­های مختلف از جمله دیدن تبلیغات می­توانید جمع کنید. این اپلیکیشن جذاب به شما در تقویت مکالمه انگلیسی کمک زیادی می­کند.

11. اپلیکیشن hallo

این اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی، یکی از پرکاربرد‌ترین و موفق‌ترین نرم‌افزارها در این زمینه است. در این اپلیکیشن به صورت رایگان امکان برگذاری کلاس به صورت زنده وجود دارد. این قابلیت وجود دارد که بتوانید از معلمانی که داوطلب شده‌اند در این اپلیکیشن دوره آموزشی بگذارند استفاده کنید. در حین کلاس‌ها و یا سایر تماس‌ها می‌توانید هم‌زمان پیام نیز بفرسید. از دیگر امکانات این برنامه وجود تمرین‌های مختلف برای آمادگی بیشتر آزمون آیلتس و تافل است. تقریباً تعداد زیادی از افراد نیتیو را در این برنامه می‌توانید پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

12. اپلیکیشن hello talk

یکی دیگر از اپلیکشن‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی hello talk است. این اپلیکیشن قابلیت گفتوگوی صوتی، تصویری و چت را دارد و به صورت یک شبکه بزرگ اجتماعی شما را به افراد مختلفی وصل می‌کند تا با آن‌ها تمرین کنید. جالب است بدانید که ویژگی‌های این برنامه این است شما می‌توانید در حین تایپ کردن و گفتگو با فرد مقابل بتوانید نقاشی هم بکشید. این ويژگی برای وقتی که می‌خواهیم منظورمان را به طرف مقابل برسانیم بسیار مناسب و کاربردی است. در این اپلیکیش همه پیام‌های شما باقی می‌ماند که بتوانید بعدا از آن‌ها استفاده کنید. از طرفی این امکان وجود دارد که به طور هم زمان به یادگیری چند زبان بپردازید. می‌توانید در این برنامه نزدیک‌ترین افراد اطرافتان را برای یادگیری زبان پیدا کنید که باعث می‌شود به صورت وسیع‌تری، حتی بیرون از دنیای مجازی نیز دوستانی برای تقویت زبان انگلیسی پیدا کنید.

13. اپلیکیشن tandem

مهمترین ویژگی این اپلیکیشن قابلیت پیدا کردن افراد مختلفی است که در پروفایلشان ذکر کرده‌اند چه زبانی می‌خواند یاد بگیرند و به چه زبانی مسلط هستند و می‌توانند آن را آموزش دهند. این ویژگی باعث می‌شود که یادگیری برای شما بسیار جذاب‌تر شود و بتوانید بهتر با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. ویژگی دیگر این اپلیکیشن قابلیت برقراری تماس تصویری همزمان با چند نفر است. این اپلیکیشن قابلیت تصحیح کردن گرامر را نیز دارد به این صورت که موقع پیام دادن طرف مقابل می‌تواند پیام ارسالی شما را تصحیح کند. با این ویژگی می‌توانید گرامر خود را نیز تقویت کنید.

مطالب مرتبط