بهترین کتاب های خودآموز زبان انگلیسی: گرامر، مکالمه و وکب

حتما شما هم به یادگرفتن زبان در منزل فکر کرده‌اید. آیا می‌توان به صورت خودآموز یا سلف استادی زبان انگلیسی را یاد گرفت؟ یاد گرفتن زبان با استفاده از کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی هم خیلی راحت است و هم مزایای زیادی دارد. در این مطلب به معرفی بهترین کتاب‌های آموزش گرامر، مکالمه و وکب انگلیسی می‌پردازیم تا بتوانید به صورت خودآموز زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

پیش از آن که به فکر یادگیری یا تقویت زبان چه در منزل و چه با کلاس رفتن باشید، باید سطح زبانتان را مشخص کنید. پس از تعیین سطح، اگر مایل هستید به صورت خودخوان زبانتان را تقویت کنید، به منابع آموزشی خودآموز نیاز دارید. همه مهارت‌ها از جمله گرامر و مکالمه به صورت خودآموز قابل یادگیری  هستند. برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری می‌توانید با کمک فیلم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. فیلم‌ها و سریال‌های متنوعی برای تقویت زبان انگلیسی وجود دارد.

چطور می‌توانیم در خانه زبانمان را تقویت کنیم؟

کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی و نحوه استفاده از آن‌ها

و اما در این مطلب بهترین کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی برای تقویت گرامر، مکالمه و وکب را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی

1. کتاب خودآموز گرامر: Living Grammar

living-grammar-9

مجموعه کتاب‌های Living Grammar از انتشارات آکسفورد یک دوره‌ی چهار سطحی است که به آموزش گرامر انگلیسی به صورت عملی می‌پردازد و نحوه‌ی کاربرد آن در موقعیت‌های واقعی را نشان می‌دهد.

این کتاب‌ها، به جای اینکه روی قواعد و قانون‌های خشک تمرکز کند، سعی می‌کند نشان دهد هر قاعده گرامری در چه شرایطی کاربرد دارد و معنای آن چیست. به جرأت می‌توان گفت این مجموعه کتاب، بهترین کتاب گرامر زبان انگلیسی برای زبان‌آموزانی است که می‌خواهند زبان را به صورت کاربردی یاد بگیرند.

2. کتاب خودآموز گرامر: Understanding and Using English Grammar

english-grammar-10

کتاب‌های گرامر بتی آزار با تمرین‌های فراوان، یکی از کاملترین و بهترین منابع یادگیری گرامر زبان انگلیسی است. توجه داشته‌ باشید که فقط دانستن نکات گرامری مهم نیست بلکه استفاده از آن‌ها اهمیت دارد. کتاب‌های بتی آزار از بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های حال حاضر جهان در زمینه‌ی آموزش گرامر انگلیسی هستند. اگر زبان آموزی در حد دبیرستان بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشد می‌تواند تمام اشکال‌های خود را با کمک این کتاب برطرف کند و مثال‌ها و مطالب بسیاری را از این کتاب فرابگیرد.

موضوع قابل بحث دیگر در باره این کتاب، شیوایی و رسا بودن قلم خانم آزار در تهیه و تدوین آن است. می‌دانیم بحث دستور زبان بحثی خشک و گاه سنگین است. این هنر نگارنده کتاب حاضر است که مباحث خشک را به‌گونه‌ای به زبان آموزان تفهیم می‌کند که موجب دلسردی و گریز آن‌ها از گرامر زبان نمی‌شود و در عوض به یادگیری آن منجر می‌شود. آوردن مثال‌ها و تمرین‌های گرامری در کتاب نیز مزیت برزگی است که بسیاری از کتاب‌های آموزش دستور زبان از آن بی بهره‌اند. این کتاب‌ها باعث تقویت مطالب آموخته شده می‌شوند.

3.  کتاب خودآموز گرامر انگلیسی: English Grammar in Use

english-grammar-in-use-11

اگر می خواهید گرامر انگلیسی را برای کنکور، اسپیکینگ، رایتینگ، تافل، آیلتس و … یاد بگیرید، این کتاب برای شما تهیه شده‌ است. این کتاب از معروف‌ترین کتاب‌های آموزش گرامر انگلیسی است که توسط مؤسسه‌ی معتبر کمبریج تهیه و چاپ می‌شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی دستور زبان انگلیسی و تقریبا اصلی‌ترین منبع آموزش گرامر است. اگرچه کتاب Grammar in Use برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده‌اند نیز قابل استفاده‌ است ا مابیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند.  این کتاب در سطح‌های مختلف به چاپ رسیده است.

بهترین کتاب‌های آموزش مکالمه زبان انگلیسی

1- کتاب‌های خودآموز زبان انگلیسی: Speak Out

speak-out

مجموعه کتاب‌های Speak Out یک دوره آموزشی فوق‌العاده برای افرادی است که می‌خواهند مهارت مکالمه خود را با استفاده از مطالب واقعی تقویت کنند. این مجموعه آموزشی روی لهجه بریتانیایی متمرکز است و از ویدیوهایی خبری و آموزشی شبکه BBC برای آموزش بهتر  زبان انگلیسی از پایه تا پیشرفته کمک می‌گیرد.

این مجموعه کتاب رویکردی متوازن دارد و علیرغم اینکه آموزش مکالمه زبان انگلیسی از جنبه‌های برجسته آن است، سایر مهارت‌ها را نیز به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد و به همین دلیل بهترین کتاب برای یادگیری مکالمه انگلیسی به حساب می‌آید.

2- کتاب خودآموز  Speak English Like an American

speak-english-3

کتاب مانند یک آمریکایی انگلیسی صحبت کنید، نوشته‌ی امی گیلت (Amy Gillett)، یک مجموعه‌ی منسجم برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی در لهجه‌ی آمریکایی است. در این مجموعه با اصطلاح‌های پرکاربرد زبان آشنا می‌شوید و می‌توانید لهجه‌ی آمریکایی خود را بهبود ببخشید. این کتاب در قالب 25 درس ارائه شده است که ابتدای هر درس در قالب یک مکالمه‌ی کوتاه تعدادی اصطلاح گنجانده شده است و پس از آن توضیح هر اصطلاح به همراه مثال و هم‌چنین تمرین‌هایی برای یادگیری بهتر آورده شده است.

این کتاب راهنمای بسیار مناسبی برای تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری است. همان طور که می‌دانید هرچه بیشتر با اصطلاحات و کاربرد آن‌ها در یک زبان آشنا شوید، بیشتر و بهتر بر آن زبان مسلط می‌شوید و روان‌تر می‌توان صحبت کرد. این کتاب خودآموز زبان انگلیسی برای کسانی مفید است که زبان انگلیسی خوبی دارند و می خواهند آن را تقویت کنند.

3- کتاب مکالمه و شنیداری Academic Encounters

academic-encounter-3

کتاب‌های Academic Encounter: Listening and Speaking یک مجموعه‌ی چهار سطحی برای تقویت مهارت گفتاری و شنیداری است که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است. محتوای این کتاب‌ها برای زبان آموزانی طراحی شده است که در سطوح دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و هدف آن آشنایی با موضوعاتی است که در دوره‌های آکادمیک با آن مواجه می‌شوند.

هر سطح از این کتاب‌ها به هشت درس تقسیم شده است که هر درس به موضوع علمی خاصی می‌پردازد و روش‌های بحث کردن راجع به هر موضوع و همچنین واژگان مرتبط با آن و شیوه‌های یادداشت برداری بیان شده است. در این کتاب‌ها به شیوه‌های گوش دادن به متون آکادمیک، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های واقعی نیز پرداخته شده است. این مجموعه کتاب برای افراد متقاضی شرکت در آزمون‌هایی همانند تافل و آیلتس نیز مناسب است.

بهترین کتاب‌های خودآموز وکب زبان انگلیسی

1- کتاب خودآموز English Vocabulary in Use

eng-vocab-in-use

مجموعه کتاب‌های Vocabulary in Use، منتشر شده از انتشارت کمبریج، مجموعه‌ای کامل برای آموزش لغات و اصطلاحات زبان انگلیسی به صورت خودآموز است، این کتاب‌ها که در سطوح مختلف طبقه بندی شده‌اند، سعی دارند لغات زبان انگلیسی  را از پایه‌ترین سطح تا سطوح پیشرفته آموزش دهند. درس‌ها به صورت دو صفحه‌ای در قالب درس و تمرین ارائه شده است که در پایان کتاب نیز پاسخ تمامی تمرین‌های کتاب آورده شده است.

2- کتاب خودآموز 1100

1100-words-you-need-to-know

کتاب 1100 توسط موسسه معتبر Barron’s تهیه شده است و پرکاربردترین و جدید ترین لغت‌های زبان انگلیسی را دربر دارد. کتاب حاضر شامل ۱۱۰۰ واژه است که هر واژه شامل مثال، تمرین، تعریف و اصصطلاحات مفید است. این کتاب لغات را در 46 هفته دسته بندی کرده است. این دسته بندی به شکلی است که از زبان آموزان انتظار می رود روزی 5 کلمه را یاد بگیرند (در این کتاب برای هر هفته 20 لغت و 4 اصطلاح وجود دارد). کلماتی که آموزش داده می شوند ابتدا در یک متن به کار برده شده‌اند، سپس تمریناتی برای لغات جدید ارائه شده است و در انتهای لغات هر روز نیز لیست کلمات جدید به همراه فونتیک آن‌ها قرار داده شده است. متن‌های این کتاب از رمان‌ها، نمایشنامه‌ها، شعرها و روزنامه‌های مشهور است. کتاب حاضر ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای همه رشته‌ها و داوطلبان GRE، آیلتس و تافل است.

3- کتاب خودآموز Oxford Word Skills

oxford-word-skills

این مجموعه در سطح‌های مختلفی توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده‌ است و شما با توجه به سطح زبان خود می‌توانید از یکی از آن‌ها استفاده کنید. هرکدام از کتاب‌های این مجموعه 2000 واژه متنوع را به شما یاد می‌دهند. هر کتاب از این مجموعه 80 درس دارد و سعی شده درس‌ها برای زبان‌آموز جذاب باشند. در این مجموعه تا حدی با گرامر نیز آشنا خواهیدشد.

مطالب مرتبط